اسرائیل بار دیگر مراکز استقرار نیروهای ایران در سوریه را هدف قرار داد

این سومین حمله هوایی ارتش اسرائیل در سوریه ظرف یک هفته گذشته است

عکس آرشیوی از حملات هوایی در سوریه - AFP

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد ارتش اسرائيل بامداد یکشنبه چند پایگاه‌ را در استان حمص هدف قرار داده است. به‌نوشته رویترز، پایگاه‌های که هدف قرار گرفتند محل استقرار نیروهای نظامی وابسته به حکومت ایران بودند.

به‌گفته منابع دولتی سوریه، دست‌کم پنج نظامی در حملات هوایی بامداد یکشنبه ارتش اسرائيل در استان حمص مجروح شده‌اند و خسارت‌هایی هم به پایگاه‌ها نظامی وارد شده است.

خبرگزاری رویترز بامداد یکشنبه دوم آوریل، ۱۳ فروردین‌ماه، در گزارشی به‌نقل از دو منبع اطلاعاتی غربی نوشت: پایگاه‌های هدف قرارگرفته محل استقرار نیروهای نظامی ایرانی و حزب‌الله لبنان بوده است.

رویترز به‌نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت در حمله هوایی بامداد یکشنبه پایگاه هوایی تی‌فور (T-4) در غرب پالمیرا و فرودگاه الضبعة شهر القصیر، در نزدیکی مرزهای لبنان، هدف قرار گرفتند.

به‌نوشته رویترز، پایگاه هوایی الضبعة محل استقرار نیروهای حزب‌الله لبنان، وابسته به حکومت ایران، است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر وب‌سایت خبری اورشلیم‌پست به‌نقل از منابع خود نوشته بود گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یک پایگاه هوایی در نزدیکی  القصیر، در جنوب غربی استان حمص، هدف قرار گرفته است.

این سومین حمله هوایی ارتش اسرائیل در سوریه ظرف یک هفته گذشته است.

در حمله هوایی شامگاه پنجشنبه، یکی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌نام میلاد حیدری در حومه دمشق، پایتخت سوریه، کشته شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به کشته شدن یکی از نیروهای خود در سوریه تهدید کرده بود بی‌تردید اسرائیل پاسخ این «جنایت» را دریافت خواهد کرد.

بیشتر از جهان