تجمع‌های اعتراضی هزاران نفر در سراسر جهان در مخالفت با جمهوری اسلامی

«روز جمهوری اسلامی» در سراسر جهان با تجمع‌های اعتراضی مخالفان همراه بود

هم‌زمان با دوازده فروردین که حکومت ایران آن‌ را «روز جمهوری اسلامی‌» می‌نامد، هزاران نفر از ایرانیان در سراسر جهان علیه این حکومت به میدان آمدند و شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند. در بیشتر این تجمع‌های اعتراضی، از نمادهای ملی همچون پرچم شیر و خورشید و سرود «ای ایران» استفاده شده بود.

تجمع‌های اعتراضی مطابق معمول از شهرهای مختلف استرالیا آغاز شدند که در آن‌ها به‌طور گسترده شعار «نه به جمهوری اسلامی» سرداده شد. در اوکلندِ نیوزلند نیز تجمع‌های اعتراضی برگزار شد و مردم شعارهایی همچون «رژیم آخوندها باید برود»، «تغییر رژیم برای ایران» و «حقوق بشر برای ایران» را به زبان انگلیسی سر دادند.

در اروپا یکی از تجمع‌های اعتراضی اصلی در استراسبورگ فرانسه، مقر اصلی پارلمان اروپا،‌ برگزار شد. در این تجمع‌ اعتراضی صندوق‌های رای قرار داده شده بود و مردم به طور نمادین رای «نه به جمهوری اسلامی» به صندوق می‌انداختند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شهر کلن آلمان نیز راهپیمایی اعتراضی با شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد. پرچم‌های شیر و خورشید در این اعتراض‌ها دیده می‌شد. «جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته، سرنگون، سرنگون» از دیگر شعارهای این راهپیمایی اعتراضی بود. هامبورگ، شهر بزرگ شمال آلمان، نیز شاهد تجمع‌ اعتراضی با پرچم‌های شیر و خورشید و با شعارهایی به یاد مهسا امینی بود.

در بیرمنگام، دومین شهر بزرگ بریتانیا، در روز جمعه تجمع‌ اعتراضی مقابل دفتر نمایندگی خامنه‌ای برگزار شده بود. لندن، پایتخت بریتانیا، استکهلم، پایتخت سوئد، و وین، پایتخت اتریش، از دیگر شهرهای اصلی اروپا بودند که راهپیمایی‌های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی در آن‌ها برگزار شد. در لندن اعتراض‌کنندگان قبل از رفتن به میدان ترافالگار برای اعتراض‌های اصلی به دیدن وحید بهشتی رفتند که مقابل وزارت خارجه بریتانیا دست به اعتصاب غذا زده و خواستار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران است.