باکو: جلو ورود مواد مخدر قاچاق از ایران را گرفتیم

دو شهروند ایرانی هم چند روز پیش هنگام ورود به جمهوری آذربایجان با مواد مخدر دستگیر شده بودند

نیروهای مرزبانی و پلیس جلو ورود ۱۳.۵ کیلو موادمخدر و ۱۵۰۰ قرص متادون «ام ۴۰» را به جمهوری آذربایجان گرفتند- AFP and 1news.az

 

جمهوری آذربایجان روز شنبه، ۱۲ فروردین‌ماه، خبر از توقیف مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر داد که داشت از ایران وارد خاک این کشور می‌شد. 

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان به‌نقل از اداره مرزبانی این کشور گزارش داد که توقف این بار قاچاق حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد به‌وقت باکو (۲ به وقت تهران) صورت گرفته است. بنابر اعلام این خبرگزاری، با همکاری نیروهای مرزبانی منطقه گوی‌تپه و نیروهای پلیس منطقه یاردیملی جلو ورود ۱۳.۵ کیلو مواد مخدر و ۱۵۰۰ قرص متادون «ام ۴۰» در نزدیکی روستای آواش در منطقه یاردیملی گرفته شده است. 

اداره مرزبانی همچنین اعلام کرد که سه نفر از ساکنان این روستا به‌عنوان مظنون دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. 

منطقه یاردیملی در جنوب شرقی جمهوری آذربایجان واقع شده است و با استان اردبیل ۹۶ کیلومتر مرز دارد. این منطقه بیش از ۲۵۰ کیلومتر با باکو فاصله دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقام‌های باکو، چند روز پیش نیز دو شهروند ایرانی به نام‌های میلاد عظیمی و محمد فلاح هنگام تلاش برای ورود غیرقانونی به روستای شاطرلی در منطقه جلیل‌آباد جمهوری ‌آذربایجان دستگیر شده بودند. این مقام‌ها اعلام کردند که نیروهای مرزبانی منطقه گوی‌تپه بیش‌از ۴۰ کیلوگرم موادر مخدر نزد این افراد یافته و توقیف کرده‌اند. خبرگزاری ترند تصاویری هم از مواد توقیف‌شده منتشر کرده است. 

درعین‌حال، رسانه‌های باکو خبر از دستگیری چند نفر به جرم ارتباط با جمهوری اسلامی دادند. وزارت کشور آذربایجان دو ماه پیش نیز حدود چهل نفر را در باکو و سایر نقاط آن کشور به‌ظن نقش‌داشتن‌ در یک شبکه جاسوسی برای حکومت ایران دستگیر کرده بود. المان ممدوف، عضو کمیته دفاع و امنیت مجلس آذربایجان،‌ حکومت ایران را متهم کرده بود که در طول سال‌ها با واردکردن عوامل خود به خاک جمهوری ‌آذربایجان، فعالیت‌هایی برای دفاع از این حکومت و رهبر آن، علی خامنه‌ای، سازمان می‌دهد.