بسته کمکی امارات متحده عربی برای زلزله‌زدگان افغانستان به کابل رسید

معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان محموله کمکی امارات متحده عربی را تحویل گرفت

این بسته کمکی شامل دارو و موادغذایی است که به زلزله‌زدگان افغانستان اهدا شده است - @HashteSubhDaily/twitter

دولت امارات متحده عربی، روز جمعه ۱۱ فروردین (۳۱ آوریل)، یک محموله هوایی حاوی ۳۸.۵ تن کمک بشردوستانه را به افغانستان فرستاد. این محموله را نماینده معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در فرودگاه کابل تحویل گرفت.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی اعلام کرد که این محموله شامل مواد غذایی و دارو است که برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در افغانستان اهدا شده است.

پس از زلزله اخیر که در روز نخست فروردین‌ماه، کابل و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق افغانستان و نیز بخش‌هایی از پاکستان را به لرزه درآورد، این نخستین کمک یک دولت خارجی است که به افغانستان می‌رسد. در این زلزله که بزرگی آن ۶.۵ درجه برآورد شده است، دست‌کم ۱۹ تن جان باختند و بیشتر از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش وزارت مبارزه با حوادث افغانستان تحت کنترل طالبان، حدود ۹۰۰ خانه درنتیجه این زلزله آسیب دیده‌اند. مرکز این زلزله شهرستان جرم در استان بدخشان افغانستان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از این زلزله، سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر در هفت استان افغانستان نیز تلفات جانی و خسارات مالی برجای گذاشت.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز پنجشنبه اعلام کرد که برای کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب و زلزله اخیر تلاش می‌کند، اما به‌دلیل کمبود بودجه، روند کمک‌رسانی با محدودیت‌هایی روبرو است.

سازمان ملل متحد در سال جاری ۴.۶ میلیارد دلار برای تامین کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، از دولت‌های جهان و سازمان‌های اهداکننده درخواست کرده است. این در حالی است که میزان کمک‌های دولت‌های جهان برای افغانستان در یک سال و هشت ماه گذشته کاهش یافته است.

امارات متحده عربی که پیش از این نیز برای رسیدگی به مشکلات افغانستان خواستار برگزاری نشست‌های ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده بود، اکنون با ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیدگان زلزله پیش‌قدم شده است.

دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان از دریافت محموله کمکی امارات متحده عربی ابراز خرسندی کرد و از کشورهای جهان خواست که با ارسال کمک‌های بشردوستانه، مردم افغانستان را یاری کنند. نماینده این دفتر در مصاحبه با رسانه‌های محلی اطمینان داد که این کمک‌ها به‌طور عادلانه بین آسیب‌دیدگان زلزله توزیع خواهد شد. این در حالی است که در یک سال و هشت ماه گذشته، مردم در مناطق آسیب‌پذیر افغانستان به‌ویژه در مناطق غیرپشتون‌نشین، از توزیع ناعادلانه کمک‌ها و دستبرد طالبان به اقلام کمکی شکایت دارند.

بیشتر از جهان