آمریکا: روسیه به دنبال معامله سلاح در برابر غذا با شمالی است

وضعیت منابع غذایی در کره شمالی بحرانی است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی-KCNA VIA KNS / AFP

کاخ سفید می‌گوید که روسیه به دنبال این است که برای تامین منابع تسلیحاتی در جنگ با روسیه از کره شمالی سلاح بگیرد و در مقابل به این کشور منزوی غذا بدهد.

به گفته کاخ سفید، هدف مسکو تامین منابع غذایی و دیگر کالاهای اساسی پیونگ‌یانگ در مقابل سلاح است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: «بر اساس بخشی از توافق پیشنهادی، روسیه انواع تسلیحات و مهمات را از پیونگ‌یانگ تحویل می‌گیرد.»

به گزارش اسکای‌نیوز، کربی افزود: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد هیاتی از روسیه در کره شمالی سفر کردند و پیشنهاد تامین غذا در مقابل سلاح را مطرح کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید پیش‌تر هم از تعامل نظامی روسیه و ایران خبر داده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه با پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی ایران به اوکراین حمله می‌کند.

اما جنگ روسیه علیه اوکراین که اکنون بیش از یک سال به طور انجامیده است، کاهش ذخایر تسلیحاتی روسیه را به دنبال داشته است. گزارش خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که روسیه از آغاز جنگ دست‌کم ۹ هزار قطعه سلاح و تجهیزات سنگین نظامی از دست داده است.

روسیه هدف تحریم‌های غرب قرار دارد و به همین دلیل برای تامین تسلیحات به کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چشم دوخته است.

از سوی دیگر کارشناسان بر این باورند که بحران غذایی در کره شمالی در وخیم‌ترین وضعیت در دوره زمامداری ۱۱ ساله کیم جونگ اون قرار دارد.

همزمان گزارش‌هایی از تقویت روابط تسلیحاتی و نظامی روسیه و چین منتشر می‌شود. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذاشته به اطلاعات آمریکا در این زمینه اشاره کرده بود. اما هنوز نشانه‌ای از تحویل تسلیحات از چین به روسیه مشاهده نشده است.

بیشتر از جهان