برترین شهرها برای مهاجرت

شهرهای آسیایی برترین شهرها برای مهاجرت هستند

معبد کنفسیوس در تایپه، پایتخت تایوان، ژوئیه ۲۰۱۸- Chris STOWERS / AFP

بر اساس یک رتبه‌بندی جدید، شهر تایپه در تایوان، در صدر فهرست رتبه‌بندی بهترین شهرهای دنیا برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی نظیر کیفیت زندگی، سهولت سکونت یافتن، زندگی شغلی، امور مالی، خانه‌دار شدن و هزینه‌های زندگی، ۸۲ شهر را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده است.

این دومین سال است که پایتخت تایوان به عنوان بهترین محل برای مهاجرت برای کار در صدر این فهرست قرار می‌گیرد و بعد از آن، کوالالامپور در مالزی و شهر هوچی‌مین در ویتنام در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو شهر بعدی فهرست، به ترتیب سنگاپور و مونترال در کانادا هستند.

بقیه شهرهای  فهرست۱۰ شهر برتر دنیا، متعلق به اروپا هستند: لیسبون در پرتغال، بارسلون در اسپانیا، زوگ در سوئیس، لاهه در هلند، و بازل در سوئیس.

به گفته شبکه مهاجران بین‌المللی، مهاجران تایپه به خاطر کیفیت زندگی و وسایط حمل و نقل عمومی رتبه بالایی به این شهر داده‌اند و همچنین اکثر آنان از دسترسی آسان به خدمات پزشکی در آن راضی هستند. علاوه بر این، ۹۶ درصد مهاجران اظهار داشته‌اند که در تایپه احساس امنیت می‌کنند.

شهرهای آسیایی دیگر این لیست شامل بانکوک در جایگاه بیستم، توکیو در جایگاه بیست و ششم، و جاکاراتا در ردیف سی و سوم است.

از جنبه بدترین شهرها برای مهاجران نیز شهر کویت در جایگاه آخر، در ردیف هشتاد و دوم فهرست است و شهرهای رم، میلان، لاگوس، پاریس، سان‌ فرانسیسکو، لس آنجلس، لیما، نیویورک و یانگون نیز در رتبه‌های پایین قرار گرفته‌اند.

۱۰ شهر برتر برای مهاجرت:

۱. تایپه، تایوان

۲. کوالالامپور، مالزی

۳. هوچی‌مین، ویتنام

۴. سنگاپور، سنگاپور

۵. مونترال، کانادا

۶. لیسبون، پرتغال

۷. بارسلون، اسپانیا

۸. زوگ، سوئیس

۹. لاهه، هلند

۱۰. بازل، سوئیس

© The Independent

بیشتر از زندگی