طوفان و گردباد در می‌سی‌سی‌پی جان دست‌کم ۲۵ نفر را گرفت

رئیس‌جمهوری ایالات متحده تصاویر منتشرشده از می‌سی‌سی‌پی را «دلخراش» توصیف کرد

گردباد و طوفان قدرتمندی که اواخر وقت جمعه سراسر می‌سی‌سی‌پی در ایالات متحده آمریکا را درنوردید، به کشته شدن دست‌کم ۲۵ نفر منجر شد و صدها ساختمان را با خاک یکسان کرد.

به گزارش رویترز، کارشناسان سازمان ملی هواشناسی ایالات متحده اعلام کردند که این گردباد حدود یک ساعت در منطقه ادامه داشت و مسیری به طول حدود ۲۷۴ کیلومتر را تخریب کرد.

امدادگرانی که روز شنبه تلاش کردند آسیب‌دیدگان این فاجعه را نجات دهند، از وضعیت بحرانی در منطقه خبر دادند. به گفته آن‌ها، تنها در رولینگ فورک، شهری با یک هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت در غرب می‌سی‌سی‌پی که بیشترین خسارت را از گردباد اخیر متحمل شده، خانه‌ها به آوار تبدیل شده‌اند، تنه درختان شکسته است و ماشین‌ها مانند اسباب‌بازی به کناری پرتاب شده‌اند.

مقام‌های می‌سی‌سی‌پی سه پناهگاه اضطراری در رولینگ فورک ایجاد کرده‌اند و در تلاش‌اند آسیب‌دیدگان را اسکان دهند. بیش از ۷۵ درصد ساکنان این شهر سیاه‌پوست‌اند و طبق نتایج سرشماری ایالات متحده، حدود یک‌پنجم جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. شهردار رولینگ فورک در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد: «پیش از این هرگز چنین چیزی ندیده‌ بودم. شهر من کاملا از بین رفته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساکنان سیلورسیتی، یک جامعه روستایی با حدود ۳۰۰ نفر جمعیت، می‌گویند خود را با حبس کردن در اتاق‌ها نجات داده‌اند و در تمام مدت طوفان، با ترس و نگرانی صدای ویرانی‌های بیرون از خانه را می‌شنیدند. فرماندار سیلورسیتی در مناطق آسیب‌دیده وضعیت اضطراری اعلام کرد و در توییتر نوشت: «میزان خسارات بسیار گسترده است و ویرانی شهر در همه‌جا مشهود است.»

در مورگان آلاباما نیز گردباد و طوفان خسارت‌های زیادی به جا گذاشت و امدادگران مردی را از زیر یک خودرو بیرون کشیدند. او بر اثر شدت جراحات جان باخت. این تنها مرگ گزارش‌شده در آن ایالت تا عصر شنبه بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تصاویر منتشرشده از می‌سی‌سی‌پی را «دلخراش» توصیف کرد و در بیانیه‌ای گفت که دستور داده است برای ارائه کمک‌های ضروری اقدام شود.

بنا به اعلام کاخ سفید، دیان کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری، روز یکشنبه به می‌سی‌سی‌پی سفر می‌کند. این در حالی است که مرکز پیش‌بینی طوفان هواشناسی آمریکا اعلام کرد بخش‌هایی از می‌سی‌سی‌پی و آلاباما ممکن است روز یکشنبه دوباره با تگرگ و گردباد مواجه شوند.

گزارش‌ها حاکی است که از عصر شنبه در می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و تنسی، حدود ۲۶ هزار نفر به دلیل طوفان بدون برق مانده‌اند.

به گزارش سازمان‌های هواشناسی، از جمعه شب تا صبح شنبه، دست‌کم ۲۴ گردباد گزارش شده است که از غرب می‌سی‌سی‌پی تا آلاباما امتداد داشتند و خسارت‌های زیادی را به بار آوردند.

بیشتر از جهان