اورشلیم‌پست: حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران به ترور یهودیان خارج از کشور می‌انجامد

عوامل وابسته به جمهوری اسلامی ایران مشخصا درباره جوامع یهودی خارج از اسرائیل اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اند

همزمان با قدرت‌گیری دوباره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد دولت و ارتش این کشور، خود را برای حمله نظامی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آماده می‌کنند.

گذشته از چگونگی عملیات احتمالی اسرائیل، این پرسش جدی مطرح است که پس از حمله احتمالی به مراکز اتمی جمهوری اسلامی ایران، واکنش حکومت ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به آن چه خواهد بود؟ آیا حکومت ایران برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای دارد؟

به‌نظر می‌رسد که علاوه بر توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به آن در منطقه، مقام‌های حکومت ایران مشخصا روی طرح ترور شخصیت‌های فعال جوامع یهودی در خارج از کشور حساب باز کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی اورشلیم‌پست چهارشنبه، ۲۲ مارس (دوم فروردین‌ ۱۴۰۲)، در یک گزارش تحلیلی نوشت: «سال‌ها است که رهبران و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران تهدید می‌کنند که اسرائیل را از روی نقشه جهان حذف خواهند کرد و این کشور باید نابود شود.»

به‌ نوشته اورشلیم‌پست، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از عزم اسرائیل برای هدف قراردادن مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی آگاهند و برای روز پس از حمله نظامی اسرائیل، برنامه‌ریزی دارند.

بر اساس این گزارش، حکومت ایران علاوه بر به‌کارگیری توان نیروهای نیابتی نظیر حزب‌الله لبنان، طرح‌ها و برنامه‌هایی نیز با هدف انتقام‌گیری از یهودیان نزدیک به دولت اسرائیل در خارج از این کشور دارد.

ماه گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد عوامل وابسته به جمهوری اسلامی ایران، مشخصا درباره جوامع یهودی خارج از اسرائیل، اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به ‌گفته کاترین پرز-شکدام، تحلیلگر و پژوهشگر فعلی اندیشکده انجمن هنری جکسون، که پیش‌تر به‌ مثابه کارشناس خاورمیانه در ایران حضور داشته است، علی خامنه‌‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، صرفا از یک چیز می‌ترسد و آن حمله نظامی اسرائیل است.

این تحلیلگر خاورمیانه که در زمان حضورش در ایران توانست به لایه‌های بالای قدرت در نظام جمهوری اسلامی نفوذ کند و حتی در نشست‌هایی با حضور رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی نیز حضور یابد، دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی جمهوری اسلامی ایران، طرح مشخصی با هدف ترور شخصیت‌های فعال جوامع یهودی خارج از اسرائیل دارند.

به ‌نوشته اورشلیم‌پست، جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالان جوامع یهودی خارج از اسرائیل، با هدف ترور و انتقام‌جویی از حمله احتمالی اسرائیل به مراکز اتمی ایران، انجام شده است.

اورشلیم‌پست در بخش دیگری از گزارش خود، ضمن اشاره به یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا مبنی بر کشف و خنثی‌سازی دست‌کم ۱۰ طرح ترور جمهوری اسلامی ایران در خاک بریتانیا، می‌نویسد: «چنین فعالیت‌هایی در جریان است؛ هرچند، کاملا روشن نیست که چه تعداد از افرادی که قرار بوده ترور شوند، یهودی‌‌اند.»

به‌نوشته اورشلیم‌پست، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در طرح انتقام‌گیری از حمله احتمالی اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران، روی فعالیت‌ها و توانایی‌های گروه‌های نیابتی وابسته به‌ خود، از جمله حزب‌الله لبنان، حساب باز کرده‌اند.

در همین راستا، اورشلیم‌پست به‌تازگی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد حزب‌الله لبنان یک «فهرست ترور» از کنسولگری‌ها، شرکت‌ها، کنیسه‌های محلی و سازمان‌های غیردولتی یهودی فعال در آلمان، در اختیار دارد که می‌‌تواند برای انتقام‌گیری از اسرائیل، در دستورکار حزب‌الله لبنان و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بیشتر از جهان