پاریس اظهارات وزیر اسرائیلی درباره مردم فلسطین را محکوم کرد

«بتصلئل اسموتریچ»، گفته بود چیزی به نام «مردم فلسطینی» چه از لحاظ فردی و چه به‌عنوان یک ملت وجود ندارد

 وزیر دارایی اسرائیل در جلسه‌ای در کنست اسرائیل-GIL COHEN-MAGEN / AFP

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اظهارات بتصلئل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل که گفته بود چیزی به نام «مردم فلسطینی» چه از لحاظ فردی و چه به‌عنوان یک ملت وجود ندارد را «غیرمسئولانه» توصیف و محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دارایی اسرائیل این اظهارات را روز یکشنبه در جریان «یک مهمانی که گروه افراطی صهیونیست در پاریس برگزار کرده بود»، مطرح کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، وقتی این وزیر دولت اسرائیل صحبت می‌کرد، حاضران با کف‌ زدن‌های پرشور و هورا او را تشویق کردند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «ما از کسانی که مقام‌های عالی در دولت اسرائیل دارند می‌خواهیم که شان و شرافت لازم را به نمایش گذاشته و به دیگران احترام بگذارند و از هرگونه اقدام یا اظهاراتی که به تشدید تنش‌ها می‌انجامد، خودداری کنند.»

به گزارش تایمز اسرائیل، وزیر کابینه دولت اسرائیل در پاریس گفت که ملت فلسطین «اختراع صدساله اخیر» است و «جهان باید این حقیقت را بگوش بشنوند». او سخنرانی خود را در مقابل نقشه‌ای از اسرائیل که شامل اردن بود، ایراد کرد. تایمز اسرائیل می‌نویسد که «اسرائیل بزرگ شامل قلمرو اردن امروزی، از آرزوهای برخی گروه‌های صهیونست تندرو است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین گفت که «فلسطینی واقعی مردمی مانند او و اجدادش‌اند‌» و پس از دو هزار سال تبعید، پیش‌گویی‌های انجیل در حال محقق شدن است و مردم اسرائیل در حال بازگشت به خانه‌اند.

او همچنین گفت:‌ «در اطراف ما عرب‌هایی‌اند که این موضوع را دوست ندارند، پس چه می‌کنند؟ آن‌ها مردمی (فلسطینی‌ها) ساختگی را اختراع می‌کنند و ادعای حقوق ساختگی برای سرزمین اسرائیل دارند.»

اسموتریچ به‌عنوان فردی شناخته می‌شود که سخنرانی‌های تحریک‌آمیزعلیه فلسطینیان و شهروندان عرب اسرائیل، یهودیان غیرارتدکس و جامعه «ال‌جی‌بی‌تی‌کیوآی‌ای‌پلاس» بیان می‌کند و یکبار خود را «مفتخر به همجنسگراستیزی» خوانده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، اسموتریچ در سال ۲۰۲۱ گفت دیوید بن گورین، اولین نخست‌وزیر اسرائیل، باید در زمان تاسیس اسرائیل «کار را تمام می‌کرد» و همه عرب‌ها را بیرون می‌کرد.

بیشتر از جهان