کاشت پستان می‌تواند به سرطان پوست منجر شود

ایمپلنت‌ها چه نمکی باشند و چه سیلیکونی می‌توانند باعث درد یا ضعف مفاصل و عضلات، مشکلات سلامت روان، مه مغزی، خستگی، از دست دادن حافظه، درد مزمن، ریزش مو، بثورات و موارد دیگر شوند

در حالی که علائم برخی از بیماران پس از برداشتن ایمپلنت برطرف می‌شود، بعضی دیگر این طور نیستند - Canva

سازمان غذا و دارو آمریکا FDA  از موارد سرطان سلول سنگفرشی احتمالا کشنده‌ــ نوعی سرطان پوست‌ــ و لنفوم‌های مختلف در کپسول اطراف ایمپلنت پستان در بافت زخم‌خورده خبر داد.

به گزارش نیویورک پست، این سازمان خاطرنشان کرد که این سرطان‌ها با خطر قبلی گزارش‌شده لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL) متفاوت است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، اولین بار در ماه سپتامبر، پس از آنکه بیش از ده‌ها گزارش تجهیزات پزشکی، سرطان‌ها را با ایمپلنت‌های رایج مرتبط دانستند، هشداری ایمنی منتشر کرد.

در گزارش به‌روزشده این سازمان، ۱۹ مورد سرطان سلول سنگفرشی در بافت زخم‌خورده اطراف ایمپلنت پستان اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

دکتر اشلی آمالفی، جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی که در مرکز جراحی پلاستیک کوآتلا در روچستر، نیویورک کار می‌کند، پیش از این به نیویورک پست گفته بود که بیماران نسل زد (Gen Z) افزایش پیدا کرده‌اند.

او گفت، علاوه بر بوتاکس یا فیلر، بزرگ کردن پستان و لیفت (بالا کشیدن) آن از جمله روش‌های پرطرفدارند.

سازندگان محتوای عامه‌پسند حتی پستان‌های جدید را به صورت آنلاین هم به نمایش گذاشته‌اند. دختری به نام آلیکس ارل به‌تازگی یک سالگی پستان‌های خود را با چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده‌اش جشن گرفت و توضیح داد که چگونه و چه اندازه‌ای را انتخاب و به کدام دکتر مراجعه کرده است. کندی اوریش، یکی از فعالان در تیک‌تاک، ماه گذشته زیر تیغ جراحی رفت و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده‌اش را باخبر کرد.

به گزارش انجمن زیبایی سازمان جراحی پلاستیک و زیبایی، لیفت و بزرگ کردن پستان تا ۴۸ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و این انجمن تخمین می‌زند که ۳۶۵ هزار عمل بزرگ کردن پستان در سال انجام شده است.

اما گاهی زیبایی، دردــ یا در این مورد، بیماری ایمپلنت پستان هم به همراه دارد. کلینیک کلیولند بیماری ایمپلت پستان (BII) را که به عنوان پدیده‌ای جدید در حال بررسی است، به عنوان «دامنه‌ای از نشانه‌ها» توصیف می‌کند که پس از کاشت ایمپلنت رخ می‌دهد.

ایمپلنت‌ها چه نمکی باشند و چه سیلیکونی می‌توانند باعث درد یا ضعف مفاصل و عضلات، مشکلات سلامت روان، مه مغزی، خستگی، از دست دادن حافظه، درد مزمن، ریزش مو، بثورات و موارد دیگر شوند. در حالی که علائم برخی از بیماران پس از برداشتن ایمپلنت برطرف می‌شود، بعضی دیگر این طور نیستند.

پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که ایمپلنت‌ها هر ۱۰ سال یک بار تعویض شوند تا از این عوارض جلوگیری شود، اما بنا به گزارش‌ها، در بعضی از بیماران به این مدت طولانی نیازی نبوده است و علائم زودتر بروز کرده‌اند.

زنان قبلا ادعا می‌کردند که احساس می‌کنند به دلیل ایمپلنت‌های خود «مسموم» شده‌اند، در حالی که برخی دیگر افزایش وزن شدید و آکنه بزرگسالان را گزارش کرده‌اند.

جراحی پلاستیک ناموفق یک زن به ایجاد «کپک» در اطراف ایمپلنت‌هایش منجر شد که به ادعای او می‌توانست او را بکشد. در حالی که دیگری ادعا کرد که ایمپلنت‌هایش در پی یک فرایند اصلاحی تقریبا از سینه‌اش افتادند.

در حالی که ایمپلنت‌ها به طور گسترده‌ای ایمن در نظر گرفته می‌شوند، دکتر آنتونی یون، «جراح پلاستیک مشهور» دیترویت، به  نیویورک‌پست گفت که پس از هجوم زنان مبتلا به بیماری ایمپنلت پستان، آموزه‌های خود را زیر سوال برده است.