سی‌ان‌ان به نقل از منابع اطلاعاتی: تحرک‌هایی در نیروهای ایران مشاهده شده است

منابع اطلاعاتی مدعی شده‌اند که شاید ایران در حال آمادگی برای یک حمله احتمالی باشد

ساختمان پنتاگون در نیویورک/STAFF / AFP

مقامات دولتی و وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند که داده‌های اطلاعاتی جدید، از پتانسیل تهدید‌های ناشی از ایران علیه منافع و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه خبر می‌دهد.

این خبرگزاری آمریکایی ادعا می‌کند که در هفته‌های اخیر  اطلاعات منسجمی در این زمینه به دست آورده است و بخشی از این اطلات مربوط به آبان‌ماه است.

سی‌ان‌ان در ادامه می‌نویسد، در هفته‌های اخیر تحرک‌هایی در نیروها و سلاح‌های ایران ایجاد شده که آمریکا نگران است در راستای انجام یک حمله احتمالی باشد. منابع سی‌ان‌ان می‌گویند روشن نیست که این پتانسیل تهدید از دولت مرکزی ناشی می‌شود یا نیروهای سپاه.

این در حالی است که فرمانده عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه اخیرا مدعی شده بود که آمریکا انتظار برخی واکنش‌ها از ایران در پاسخ به فشار تحریم‌ها را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژنرال مک‌کنزی گفته بود که شاید ایران به دنبال اقداماتی در کشورهای همسایه خود باشد که البته به نفع جمهوری اسلامی نخواهد بود.

مقامات تهران پیش‌تر تهدید کرده بودند که قابلیت هدف قرار دادن منافع آمریکا در هر جایی از جمله همسایگانی مانند عراق را دارند.

در همین حال آمریکا ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را که برای ماه‌ها خارج از تنگه هرمز نگاه‌داشته شده بود، وارد آب‌های خلیج فارس کرده است.

سی‌ان‌ان در ادامه می‌نویسد، هنوز روشن‌ نیست که اعتراض‌های مردمی اخیر در ایران چه تاثیری بر نحوه تصمیم‌گیری‌های رژیم ایران خواهد داشت.

ربکا رباریچ، سخنگوی پنتاگون به این خبرگزاری آمریکایی می‌گوید:«ما فعالیت‌های رژیم ایران و گروه‌های نیابتی اش را به دقت زیر نظر داریم و و برای دفاع از نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در موقعیت خوبی هستیم».

بیشتر از