ارتش اسرائيل: راکت فلسطینی‌ها در یک منطقه‌ غیرمسکونی فرود آمد

صدای آژیر خطر در مناطق مرزی و کیبوتس «نهال اوز»، در جنوب اسرائیل، شنیده شده است

تمرین نظامی یگ گروه مسلح فلسطینی مستقر در نوار غزه، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱- SAID KHATIB / AFP

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از ارتش اسرائیل و شاهدان عینی نوشت شامگاه شنبه، یک راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، صدای آژیر خطر در مناطق مرزی و  کیبوتس «نهال اوز»، در جنوب اسرائیل، شنیده شده است.

هیچ‌یک از گروه‌های شبه‌نظامی فعال در نوار غزه مسئولیت این حمله راکتی را بر عهده نگرفته است. با این حال، خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع آگاه خودش نوشت راکت از منطقه ساحلی که جنبش حماس آن را اداره می‌کند، شلیک شد.

به‌گفته منابع آگاه اسرائیلی، راکت در یک منطقه غیرمسکونی در داخل خاک اسرائیل فرود آمد، اما سامانه دفاع هوایی ارتش فعال نشد.

هفته گذشته، چند ساعت پس از کشته شدن یکی از شبه‌نظامیان فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائيل در شهر جنین، در کرانه غربی، یک راکت دیگر از نوار غزه به سمت مرزهای جنوبی اسرائیل شلیک شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه نیز یک شی انفجاری در نزدیکی مرز منفجر شد و به یک خودرو ساختمانی ارتش اسرائیل خسارت وارد کرد.

از زمان شروع به‌کار دولت جدید اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو، تنش‌ها و درگیری‌‌ها میان نیروهای فلسطینی و نظامیان اسرائيل هم در مناطق مختلف کرانه غربی و هم نوار غزه افزایش یافته است.

دولت بایدن با برخی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت راستگرای نتانیاهو در قبال فلسطینی‌ها، به‌طور مشخص تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری، مخالف است. کاخ سفید، ادامه سیاست شهرک‌سازی در کرانه غربی را مغایر با راه‌‌حل تشکیل دو دولت مستقل در منطقه و عامل تشدید خشونت‌ها می‌داند.

طبق گزارش‌ها، از ابتدای شروع سال جدید میلادی دست‌کم ۴۶ فلسطینی، اعم از نظامی و غیرنظامی، و ۹ غیرنظامی اسرائیلی در درگیری‌های متقابل کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان