روش عجیب نام‌گذاری «تسلا»

ایلان ماسک از روش عجیب‌اش برای به دست آوردن نام تجاری تسلا گفت

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در حال معرفی جدیدترین محصول این کمپانی-Frederic J. BROWN / AFP

ایلان ماسک، رییس شرکت تسلا، از تقلا برای به دست آوردن نام تجاری تسلا گفت و این که چیزی نمانده بود به سراغ نام فاراده بروند.

نام تجاری تسلا موتورز را مردی به نام براد زیوارت در سال ۱۹۹۴ به ثبت رسانده بود. وقتی در سال ۲۰۰۴ به سراغ او رفتند، تمایل نداشت این نام تجاری را به شرکت آقای ماسک بفروشد.

مدیر عامل شرکت تسلا، روز یکشنبه در توییتر نوشت: «نزدیک بود نام شرکت تسلا بشود شرکت فاراده، زیرا مالک اصلی نام تجاری تسلا موتورز حاضر نبود آن را به ما بفروشد.

«نازنین‌ترین آدم شرکت را فرستادیم تا بنشیند دم در خانه طرف، تا سرانجام حاضر شد با ما حرف بزند و سرانجام پاسخ مثبت داد.»

قیمت نام تجاری تسلا ۷۵ هزار دلار بود. با توجه به این که هم اکنون ارزش شرکت تسلا در بازار حدود ۶۰ میلیارد دلار است، می‌توان گفت معامله خوبی بوده. نام فاراده هم در نهایت به شرکت نوپایی رسید که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و در حوزه خودروهای برقی، رقیب تسلاست.

شرکت تسلا موتورز سرانجام در سال ۲۰۱۷ نام خود را کوتاه کرد و فقط از تسلا استفاده کرد اما برای به دست آوردن نشانی اینترنتی تسلا دات کام، نیز با مشکلاتی روبه‌رو شد.

خرید این نام دامنه ۱۱ میلیون دلار خرج برداشت و یک سال طول کشید تا به نتیجه برسد. این تغییر نام بیا‌نگر آن بود که شرکت تسلا دیگر فقط خودرو نمی‌سازد بلکه صفحه‌های خورشیدی، باتری و نرم‌افزار هم تولید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک به تازگی ششمین نوع خودروی برقی شرکت تسلا را معرفی کرد که سایبرتراک نام دارد.

سایبرتراک بر خلاف کامیون‌وانت‌های سنتی، دارای اسکلت‌بندی بیرونی است که به خاطر نیاز نداشتن به موتور سوختی میسر شده است. تسلا می‌گوید: «رده جدیدی از قدرت، سرعت و چندکارگی را که فقط با طرح تمام برقی میسر است»، به منصه ظهور رسانده است.

او افزود: «کامیون‌ها ۱۰۰ سال است که شکل‌شان تغییر نکرده است. به کامیون‌های متفاوتی نیاز داریم. برای حل کردن مسئله استفاده انرژی پایدار باید سراغ کامیون‌وانت‌ها برویم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی