بورل: ایران باید تعهدات پذیرفته شده خود را به‌سرعت اجرا کند

«حکومت ایران باید به‌حقوق بشر احترام بگذارد و به بازداشت شهروندان اروپایی در ایران و حمایت از روسیه در جنگ اوکراین خاتمه دهد»

جوزپ بورل، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا، ضمن اشاره به تماس تلفنی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد اروپا خواهان تغییر رفتار حکومت ایران است.

مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا، در بخشی از پیامی که شامگاه پنجشنبه ۱۶ مارس (۲۵ بهمن‌ماه) در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد نوشت: حکومت ایران، باید رفتارش را تغییر دهد. به‌حقوق بشر احترام بگذارد و به بازداشت شهروندان اروپایی در ایران و حمایت از روسیه در جنگ اوکراین خاتمه دهد.

بورل همچنین خواهان همکاری جدی حکومت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد. 

به‌گفته مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا، حکومت ایران باید تعهدات پذیرفته‌شده در توافق‌ها را به‌سرعت اجرا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان با طرح خواست‌های نماینده اتحادیه اروپا در قبال حکومت ایران، شامگاه پنجشنبه رسانه‌های داخلی ایران به‌نقل از بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، نوشتند ماسیمو آپارو، معاون پادمانی آژانس بین‌المللی، برای ادامه گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی عازم تهران است.

روز گذشته لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، در پیامی نوشت بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده است تیم فنی آژانس، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در تهران خواهند بود.

در این میان، میخائیل اولیانف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، به دیدار مشترک رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران واکنش منفی نشان داد.

 اولیانف ضمن انتشار عکسی از دیدار گروسی با رابرت مالی نوشت در این دیدار حتی یک کلمه هم درباره برجام صحبت نشد. این در حالی است که نماینده دولت آمریکا در امور ایران، در پیام خود نوشته بود با گروسی درباره جلسات اخیر او در تهران حرف زده است و از تلاش‌هایش برای تعامل با حکومت استقبال کرده است.

بیشتر از جهان