فرمانده سنتکام: فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه افزایش یافته است

مایکل کوریلا: بسیاری از موشک‌های حکومت ایران قادرند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهند

حکومت ایران «عامل اصلی بی‌ثباتی» در منطقه است - MANDEL NGAN / AFP

مایکل کوریلا، رئيس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه، روز چهارشنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا، ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی حکومت ایران گفت فعالیت‌های بدخواهانه تهران در منطقه افزایش یافته است و ایالات متحده برای مقابله کارآمدتر با تهدید‌های حکومت ایران، مواضعش را در منطقه تقویت می‌کند. او حکومت ایران را قوی‌ترین نیروی موشکی و پهپادی خاورمیانه معرفی کرد.

رئيس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در نشست ویژه روز پنجشنبه ۱۶ مارس (۲۵ اسفندماه) مجلس سنای آمریکا حکومت ایران را «عامل اصلی بی‌ثباتی» در منطقه معرفی کرد.

به گفته این فرمانده ارشد آمریکا در منطقه، حکومت ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است و هزاران موشک بالیستیک و کروز در اختیار دارد که بسیاری از این موشک‌ها می‌‌توانند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهند.

رئيس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین حکومت ایران را بزرگ‌ترین و توانمندترین نیروی پهپادی منطقه معرفی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکل کوریلا در ادامه صحبت‌هایش به قابلیت‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت ایران در حال حاضر بسیار سریع‌تر از دو سال پیش می‌‌تواند به‌ غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.

رئيس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مجلس سنای آمریکا به وضعیت امنیتی در عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «هرچند نیروهای داعش تا اندازه زیادی در این دو کشور ضعیف شده‌اند، اما همچنان توان عملیاتی خود در منطقه و حتی خارج از منطقه را حفظ کرده‌اند.»

فرمانده ارشد سنتکام به سیاست‌های چین در منطقه هم اشاره کرد و گفت چین به‌‌شدت در حال گسترش دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی، نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود در منطقه‌ است. به گفته رئيس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، چین تصمیم گرفته است تا به‌عنوان یک رقیب حاضر شود.