تعداد رای‌دهندگان مستقل لاتین‌تبار در آمریکا بیشتر می‌شود

در برخی از بزرگ‌ترین ایالات آمریکا مثل نیویورک، کالیفرنیا و فلوریدا شمار رای‌اولی‌های لاتین‌تبار بالا رفته است

شمار لاتین‌تباران در سال ۲۰۲۰ به ۶۲.۱ میلیون نفر رسید که از رشد ۲۳ درصدی طی یک سال خبر می‌دهد - AFP

شمار رای‌اولی‌های لاتین‌تبار در چندین ایالت آمریکا از رای‌اولی‌های غیرلاتین‌تبار بالاتر رفته است. این از مهم‌ترین یافته‌های گزارشی است که وب‌سایت آکسیوس روز چهارشنبه از آن خبر داد.

این آمار به ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس، آریزونا، نوادا و نیویورک اشاره دارد و نشان می‌دهد که لاتین‌تبارهای جوانی که هنوز تعلق حزبی ندارند، در انتخابات‌های پیش‌رو نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت. آکسیوس پیش‌بینی کرد این گروه از رای‌دهندگان به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های رای چرخشی در آمریکا تبدیل شوند و احتمالا هدف هر دو حزب اصلی آمریکا قرار بگیرند.

در انتخابات ۲۰۲۲ شاهد بودیم که جمهوری‌خواهان در میان لاتین‌تباران ایالت فلوریدا رشد قابل‌توجهی داشتند اما چنانکه انتظار می‌رفت، در ایالت تگزاس چنین موفقیتی کسب نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این گزارش تحلیلی که محصول مشترک شرکت ال۲ و شبکه تله‌ویزا یونیوژن است، درصد رای‌دهندگان زودهنگام لاتین‌تبار ۱۸ تا ۳۴ ساله در چهار ایالت نیویورک، تگزاس، آریزونا و نوادا افزایشی چشمگیر داشته است. در فلوریدا هم رای‌دهندگان لاتین‌تبار بدون‌حزب اکنون بزرگ‌ترین گروه رای‌دهندگان لاتین‌تبار را تشکیل می‌دهند. در آریزونا و نوادا اسپانیایی‌زبان‌های بدون‌حزب پرشمارتر از غیراسپانیایی‌زبان‌های بدون حزب‌اند.

بر اساس سرشماری آمریکا، شمار لاتین‌تباران در سال ۲۰۲۰ به ۶۲.۱ میلیون نفر رسید که از رشد ۲۳ درصدی طی یک سال خبر می‌دهد. نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات کنگره سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۶۰ درصد از لاتین‌تباران پشتیبان دموکرات‌ها هستند و ۳۹ درصد آن‌ها به جمهوری‌خواهان رای داده‌اند.

در سال ۱۹۶۰، جان اف کندی دموکرات موفق شد ۹۰ درصد رای لاتین‌تباران را جذب کند تا اولین رئیس‌جمهوری کاتولیک تاریخ آمریکا باشد. شانزده سال بعد، جیمی کارتر ۸۲ درصد رای این جمعیت را از آن خود کرد. اما اوضاع در سال‌های اخیر عوض شد و لاتین‌تباران جمهوری‌خواه افزایش یافتند و شاهد بودیم که در دو انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری، بسیاری از آن‌ها به دونالد ترامپ رای دادند؛ به‌خصوص در ایالت فلوریدا، آن‌ها که پیشینه کوبایی یا ونزوئلایی دارند، در بسیاری موارد گرایش‌های قوی راستگرایانه دارند.

بیشتر از جهان