لاشه ده‌ها دلفین در سواحل فرانسه پیدا شد

دست‌کم پانزده لاشه دلفین از راسته «آب‌بازسانان» در سواحل «ایل دو ره» فرانسه پیدا شد

لاشه دلفین‌ها در شمال غربی فرانسه در فوریه ۲۰۰۲ -- MARCEL MOCHET / AFP

لاشه ده‌ها دلفین روز دوشنبه، ۱۳ مارس (۲۲ اسفند)، در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه پیدا شد که انجمن‌های زیست‌محیطی، این پدیده را به شرایط آب‌و‌‌هوایی و افزایش فعالیت‌های ماهیگیری نسبت می‌دهند.

دست‌کم ۱۵ لاشه دلفین از راسته «آب‌بازسانان» در سواحل «ایل دو ره» فرانسه پیدا شد.

اتین کایو، معاون اول شهردار «آرس آن ره» فرانسه، با ابزار تاسف از این «رخداد فاجعه‌بار»، گفت: «دیدن این چیزها همیشه دردناک است، زیرا دلفین‌ها را دوست داریم، آن‌ها بخشی از اکوسیستم‌‌اند و برای ما اهمیت دارند.»

فعالان سازمان زیست‌محیطی «سی شفرد»، سه‌شنبه اجساد خونین دلفین‌ها را مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ به نمایش گذاشتند؛ به این امید که اتحادیه اروپا، فرانسه را به توقف روش‌های ماهیگیری غیرانتخابی (روشی که همه انواع ماهی‌ها بدون توجه به هدف ماهیگیری صید می‌شود) وادارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فردریک پیزول، از روسای ماموریت «سی شپرد» فرانسه، به رسانه‌ها گفت:‌ «ما به پارلمان اروپا می‌آییم، زیرا دولت فرانسه کاری انجام نمی‌دهد و هیچ اقدام موثری برای محافظت از دلفین‌ها انجام نمی‌شود. کمیسیون اروپا از فرانسه خواسته است اقدامی انجام دهد، اما هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.»

رصدخانه «پلژی» که از ۱۹۷۰ به ثبت مرگ «آب‌بازسانان» در سواحل اقیانوس اصلی مشغول است، درباره این پدیده تحقیق می‌کند اما هنوز ارقام دقیقی در این‌باره در دست ندارد.

۱۹ فوریه ۲۰۲۲ نیز در شمال غربی فرانسه ۱۵۰ دلفین به سواحل «کوت دمور» آمدند. حدود ۹۰ دلفین از آن‌ها سپس به آب بازگردانده شدند، اما حدود ۴۰ دلفین جان ‌باختند.

بیشتر از جهان