تغییر رنگ شورت تیم راگبی زنان ایرلند برای مقابله با اضطراب‌های عادت ماهانه

در بازی افتتاحیه ایرلند مقابل ولز در روز ۲۵ مارس از شورت سرمه‌ای‌رنگ تیم رونمایی می‌شود

«امیدواریم این کار به زنان در تمام سطوح راگبی کمک کند تا در زمین احساس راحتی بیشتری داشته باشند» - AFP

تیم راگبی زنان ایرلند برای مقابله با نگرانی‌ بازیکنان در مورد اضطراب‌های مربوط به عادت ماهانه، رنگ شورت‌ این تیم را  برای همیشه از سفید به سرمه‌ای تغییر داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، اتحادیه فوتبال راگبی ایرلند (آی‌آراف‌یو/IRFU) روز سه‌شنبه اعلام کرد در بازی افتتاحیه ایرلند مقابل ولز در مسابقات شش‌کشوری زنان در روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) از شورت سرمه‌ای‌رنگ تیم رونمایی می‌شود.

انیا برین، ملی‌پوش ایرلندی، گفت: «بهترین راه برای تضمین بهترین عملکردمان در زمین حذف هرگونه (عامل) حواس‌پرتی غیرضروری است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«پوشیدن شورت سرمه‌ای به جای سفید بسیار پیش‌پا‌افتاده به نظر می‌رسد اما به نظر ما قدم بزرگی است که کانتربری [تامین‌کننده مجموعه پوشاک] و آی‌آراف‌یو برداشته‌اند.»

«امیدواریم این کار به زنان در تمام سطوح راگبی کمک کند تا در زمین احساس راحتی بیشتری داشته باشند و بتوانند در بازی موردعلاقه‌شان به بهترین نحو ایفای نقش کنند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، آی‌آراف‌یو اعلام کرد کانتربری به تیم‌ها و بازیکنان‌ــ در همه سطوح‌ــ که ابتدا شورت کانتربری سفید گرفته بودند، این امکان را می‌دهد تا آن‌ را با یک جفت شورت رنگ متفاوت عوض کنند.

برخی از تیم‌های فوتبال از جمله زنان وست برومویچ آلبیون هم به همین ترتیب رنگ شورت تیم خود را تغییر داده‌اند تا نگرانی‌های مربوط به عادت ماهانه را از بین ببرند؛ این در حالی است که ویمبلدون سال ۲۰۲۲ اعلام کرد قانون لباس سفید خود را تسهیل می‌کند تا زنان بتوانند از لباس زیر تیره استفاده کنند.

بیلی جین کینگ، بازیکن برجسته تنیس، اخیرا در توضیح اینکه چگونه قانون پوشاک ویمبلدون باعث اضطراب او هنگام بازی می‌شد، به سی‌ان‌ان گفت: «نسل من همیشه نگرانی داشتیم چون همیشه یک دست سفید می‌پوشیدیم.»

«هنگام قاعدگی، لباس زیر مهم است.»

بیشتر از ورزش