لیونل مسی بر بام فوتبال جهان

مراسم انتخاب بهترین فوتبالیست‌های دنیا برگزار شد

 لیونل مسی فوتبالیست افسانه‌ای و تمام‌نشدنی تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا-FRANCK FIFE / AFP

بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال ۲۰۱۹ در بخش زنان و مردان معرفی شدند. جایزه توپ طلای فرانس فوتبال در بین فوتبالیست‌های مرد به اعجوبه فوتبال جهان «لیونل مسی» اهدا شد و«مگان راپینو» بازیکن تیم ملی فوتبال آمریکا نیز برنده جایزه بهترین بازیکن زن دنیا در سال 2019 شد. این ششمین توپ طلایی‌ست که  لیونل مسی به دست می‌آورد.

لیونل مسی بعد از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن و دریافت جایزه توپ طلای فرانس فوتبال گفت: «باید از همه روزنامه نگارانی که در این رده بندی به من رای دادند تشکر کنم. همچنین از هم بازی‌های خودم نیز ممنون هستم. ده سال پیش که من اولین توپ طلای را دریافت کردم، رخ دادن این اتفاقات برایم غیرقابل تصور بود. این فوتبال همان چیزی است که من عاشق آن هستم و امیدوارم خداوند کمک کند این روند برایم تا سال های سال ادامه داشته باشد».

«مگان راپینو» بهترین بازیکن زن جهان نیز که در این مراسم حضور نداشت در یک پیام کوتاه ویدیویی گفت: «خیلی متاسفم که نتوانستم که این مراسم حضور پیدا کنم. سال فوق العاده ای را با تیم ملی آمریکا پشت سر گذاشتیم و علاقمندم به دیگر نامزدهای حاضر در مراسم نیز تبریک بگویم».

پس از لیونل مسی، «یرژیل فن دایک» بازیکن تیم ملی فوتبال هلند نیز در رده‌بندی بهترین بازیکن مرد سال به رتبه دوم رسید و پس از کسب این موفقیت گفت: «بودن در جایگاهی که بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی حضور دارند خوشایند است. من فاصله زیادی با کسب عنوان بهترین بازیکن نداشتم و در ادامه نیز به مبارزه کردن ادامه خواهم داد، البته رسیدن به چنین مراحلی در فوتبال دشوار است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگر برندگان مراسم بهترین‌های دنیای فوتبال به قرار زیر است:

بهترین دروازه‌بان فوتبال مردان:

 آلیسون بکر

بهترین مربی فوتبال مردان:

 یورگن کلوپ

تیم منتخب فوتبال مردان:

آلیسون بکر، ماتیس دلیخت، ویرجیل فن دایک، سرخیو راموس، مارسلو، لوکا مودریچ، ادن هازارد، فرانکی دی یانگ، لیونل مسی، کیلیان ام‌باپه و کریستیانو رونالدو

بهترین دروازه‌بان فوتبال زنان:

ساری فان فینندال

بهترین مربی فوتبال زنان:

جیل الیس

تیم منتخب فوتبال زنان:

ساری فان فینندال، لوسی برنز، نیلا فیشر، کلی اوهارا، وندی رنارد، جولی ارتز، آماندین هانری، روز لاوله، مارتا، آلکس مورگان و مگان راپینو

جایزه پوشکاش/ بهترین گل سال:

دانیل زوری

جایزه بازی جوانمردانه:

مارچلو بیلسا سرمربی تیم فوتبال لیدز یونایتد و بازیکنان این تیم

برترین هوادار سال:

سیلویا گرکو و فرزندش (این مادر برزیلی برای فرزند نابینایش مسابقات فوتبال را گزارش و تحلیل می‌کرده است)

بیشتر از ورزش