دونالد ترامپ بار دیگر وکیل پیشین اف‌بی‌آی را به باد انتقاد گرفت

پیامک‌های خصوصی لیزا پیج نزدیک به دو سال پیش منتشر شد

لیزا پیج ا (چپ) خیرا سکوتش را درباره پیامک‌های خصوصی منتشر شده‌اش، شکست- WASHINGTON, UNITED STATES

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، وکیل سابق پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، را مورد انتقاد شدید قرار داد. 

نزدیک دو سال پیش پیامک‌های «لیزا پِیج» به یک مامور سابق اف‌بی‌آی منتشر شد که خانم پیج در آن از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود. لیزا پیج اخیرا سکوتش در این خصوص را شکست.

آقای ترامپ در توئیتی نوشت:«وقتی لیزا پیج، معشوقه پیتر استروک از "خرد شدن" و این که چقدر مظلوم است، حرف می‌زند، به او بگویید متن «بیمه نامه» را که پیتر در خصوص احتمال باخت هیلاری [کلینتون] برای او فرستاده بود بخواند. همچنین، چرا وقتی پیتر کار با [رابرت] مالر را ترک کرد، پیامک‌های این دو عاشق و معشوق پاک شدند؟»

آقای ترامپ افزود:«آن ‌ها کجا هستند، لیزا؟»

آقای ترامپ مدت‌هاست که می‌گوید پیامک‌های میان خانم پیج و آقای استروک سندی است که نشان می‌دهد اف‌بی‌آی در تحقیقاتش در مورد دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، سوگیرانه عمل کرده است. وکیل سابق اف‌بی‌آی، ماه ژوئیه سال گذشته، پشت درهای بسته، مقابل کمیته کنگره شهادت داد. 

خانم پیج در مصاحبه با نشریه «دیلی بیست» که روز دوشنبه منتشر شد گفت پس از انتشار پیامک‌هایش که افشا کننده رابطه او با آقای استروک بوده، نامش در محافل عمومی بر سر زبان‌ها افتاد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «نمی‌توان توصیف کرد. مثل این است که به شکمتان مشت زده باشند. وقتی می‌بینم او دوباره راجع به من توئیت کرده، قلبم می‌ریزد.»

خانم پیج افزود: «رئیس جمهور ایالات متحده در مقابل همه دنیا به من اهانت می‌کند. مرا و حرفه‌ام را تحقیر می‌کند. حال آدم بهم می‌خورد.» 

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا هیچگونه مدرکی دال بر این که کار خانم پیج و آقای استروک و نیز تحقیقات در مورد انتخابات دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات ، طرف‌گیری سیاسی داشته، نیافتند.  

خانم پیج پیش از گزارش دیگر بازرسی کل که گفته می‌شود هفته آینده منتشر خواهد شد، لب به سخن گشوده است.

او می‌گوید از میان پیامک‌های او آن تعدادی «انتخاب شده بوده که پیامد سیاسی» داشته‌اند و همین راه را برای حمله علیه او و آقای استروک باز کرده است.  

وی توضیح داد: «رئیس جمهور من را به نام، متهم به خیانت می‌کند، به رغم این در واقعیت که می‌دانم مرتکب هیچگونه خطایی نشده‌ام چه برسد به خیانت. اما با این‌حال او در موقعیتی است که می‌تواند در این خصوص اقدام کند و سعی کند زندگی مرا بیش از این نابود کند. این نه منتفی می‌شود و نه متوقف، حتی وقتی او علنا به من حمله نمی‌کند.» 

خانم پیج، همچنین، در مقابل اتهام تجاوز از قانون موسوم به «هَچ» از خودش دفاع کرد و گفت اظهار نظرات سیاسی‌اش در پیامک به یک همکار، تخطی از قانون نیست. قانون هَچ که در سال ۱۹۳۹ تصویب شد، کارمندان ارشد دولت را به استثنای رئیس جمهور و معاونش و برخی از کارمندان ارشد دستگاه رهبری، از درگیر شدن در برخی فعالیت ‌های سیاسی منع می‌کند.

او گفت:«من هرگز در سیاست‌های حزب‌ها دخالت نمی کنم. اما داشتن یک نظر و به اشتراک گذاشتن آن با یک فرد دیگر چه علنی و چه بطور خصوصی کاملا در چارچوب مرزهای مجاز مصوبه "هَچ" است.»