برنامه دولت ترامپ کوپن غذای میلیون‌ها نفر را قطع خواهد کرد

بیست میلیون خانوار آمریکایی به کوپن غذا اتکا دارند

با اجرای این طرح حدود یک میلیون دانش‌آموز از دسترسی به ناهار رایگان خواهند شد-Justin Sullivan/AFP

طبق تغییراتی که دولت ترامپ پیشنهاد کرده است، میلیون‌ها تهیدست از کوپن‌های غذایی که برای‌شان اهمیت حیاتی دارد محروم می‌شوند.

طبق مقررات جدیدی که وزارت کشاورزی ایالات متحده(USDA) پیشنهاد کرده است، الزامات شغلی واجد شرایط شدن برای دریافت کوپن غذا سفت و سخت‌تر شده است و روش ثبت نام در این برنامه، که نام رسمی ‌آن برنامه مکمل مساعدت غذایی یا اسنپ (SNAP) است، در چهل ایالت تغییر می‌کند.

حدود ۲۰ میلیون خانوار با جمعیت کل ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ از برنامه اسنپ استفاده کردند. یعنی ماهانه مبلغی را در قالب کارت اعتباری ویژه‌ای برای خرید غذای مقوی دریافت کردند.

اکنون بر اساس بررسی مفصلی که مؤسسه اوربان درباره اثرات احتمالی تغییرات جدید انجام داده است، ۳.۷ میلیون نفر از شمار دریافت‌کنندگان مساعده اسنپ در یک ماه عادی کاسته خواهد شد، میانگین دریافتی ماهانه ۲.۲ میلیون خانوار ۱۲۷ دلار کاهش خواهد یافت و تقریباً حدود یک میلیون دانش‌آموز از دسترسی به ناهار رایگان یا کم‌حجم محروم خواهند شد.

بعضی از ایالت‌ها لطمه بزرگی خواهند دید. برای مثال در نِوادا ۲۲ درصد دریافت‌کنندگان کوپن غذا از آن محروم خواهند شد.

البته در هفت ایالت هم شمار دریافت‌کنندگان کوپن غذا افزایش خواهد یافت که میسوری، تنسی، یوتا و ویرجینیا از جمله آن‌ها هستند.

به گفته کریگ گوندرسن، استاد اقتصاد، مصرف و کشاورزی دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپاین، که بیش از دو دهه در باره این برنامه تحقیق کرده است، ۵۰ درصد از ۳.۷ میلیون دریافت‌کننده مساعده غذایی اسنپ همان موقع هم امنیت غذایی نداشتند.

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت:«هدف اصلی این برنامه مقابله با گرسنگی و پیامدهای آن در ایالات متحده است.

«هر کاری که جلو کارکرد برنامه اسنپ را بگیرد، به شدت مشکل‌ساز خواهد بود و امنیت غذایی در کشور ما را از بین خواهد برد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت کشاورزی ایالات متحده معتقد است با این تغییرات بودجه برنامه اسنپ حدود ۴.۲ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

سونی پردو، وزیر کشاورزی ایالات متحده، در ستونی در یو.اس.ای تودی نوشت: «شعار غیر رسمی ‌ما در وزارت کشاورزی ایالات متحده « نیکوکار باش و همه را سیر کن» است. با این بهبودهای پیشنهادی هم می‌خواهیم به لطف مالیات‌دهندگان «نیکوکار باشیم» و موهبت کار کردن را دوباره برای آن دسته از دریافت‌کنندگان مساعده اسنپ، که توان جسمانی دارند، فراهم می‌کنیم.

«با تضمین بهداشت و ثبات اسنپ برای نیازمندان واقعی نیز، همگان را سیر خواهیم کرد.»

© The Independent