انفجار و درگیری در کابل؛ هفت عضو طالبان کشته و زخمی شدند

سخنگوی پلیس طالبان در کابل، وقوع انفجار در این شهر را تایید کرد

جمعه شب ۱۹ اسفند، انفجار و درگیری در منطقه‌ اسپین‌کلی از توابع حوزه پنجم امنیتی شهر کابل، رخ داد. خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان، با تایید این حادثه گفت در این انفجار دو تن به‌طور سطحی زخمی شدند. جبهه آزادی افغانستان با انتشار اطلاعیه و ویدیویی از جریان درگیری، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و مدعی شد ۳ عضو طالبان در این حمله کشته و ۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. در اطلاعیه جبهه آزادی افغانستان آمده است که حدود ۱۰ دقیقه درگیری مسلحانه پس از انفجار، آسیبی به افراد این جبهه نرسیده است.

در اعلامیه این جبهه آمده است: «هدف این حمله یک پاسگاه طالبان در منطقه چهاراهی اسپین‌کلی شهر کابل بوده است و حدود ۱۰ دقیقه، درگیری نیز میان نیروهای این جبهه و طالبان صورت گرفته است.»

جبهه آزادی افغانستان دهم اسفند، با انتشار اطلاعیه‌ای به مناسبت یک‌سالگی فعالیت خود گفت در یک‌ سال گذشته، ۱۰۹ حمله را علیه طالبان سازماندهی و اجرا کرده است.

جبهه آزادی افغانستان، متشکل از نظامیان دولت پیشین افغانستان است که در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ شکل گرفت و اعلام کرده است که تا زمان آزادی افغانستان از سلطه طالبان، علیه این گروه مبارزه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که طالبان از شکست نیروهای مخالف خود در افغانستان خبر می‌دهند، اما در روزهای اخیر، حمله‌ها و ناامنی در شهرهای مختلف افغانستان افزایش یافته است. حمله‌های داعش به‌ویژه در یک هفته گذشته، علیه طالبان شدت یافته است. روز چهارشنبه گذشته، طی حمله‌ داعش به کارمندان آبرسانی استان هرات، محمد نادر کاکر، رئیس این اداره، کشته شد. روز جمعه، گروه داعش ویدیویی از جریان حمله‌اش به محمد نادر کارکر منتشر کرد.

از سوی دیگر هم روز پنجشنبه، در جریان حمله‌ یک مهاجم انتحاری داعش به دفتر استاندار طالبان در بلخ، مولوی محمد داوود مزمل، استاندار طالبان در این استان که یکی از فرماندهان تاثیرگذار این گروه به شمار می‌رفت، کشته شد. داعش خراسان با انتشار اطلاعیه‌‎ای، مسئولیت حمله به داوود مزمل را به عهده گرفت و گفت با این حمله، انتقام اعضای خود را از طالبان گرفته است. داوود مزمل پیش از رسیدن به سمت استانداری بلخ، استاندار طالبان در ننگرهار بود و در زمان فعالیتش در ننگرهار، نقش برجسته‌ای در کشتن ده‌ها تن به اتهام عضویت در داعش داشت.

دیده‌بان حقوق بشر تیر ماه امسال گزارش داد که ده‌ها نفر در ننگرهار و کنر به اتهام عضویت در داعش، به دست طالبان بازداشت و سر بریده شدند. این گزارش همچنین افزود که حدود ۱۰۰ نفر پس از شکنجه، کشته شدند و اجسادشان به کانال آب درونته در ننگرهار انداخته شده‌ است.