برده جنسی ایزدی در مصاحبه تلویزیونی با متجاوز داعشی روبرو شد

این زن ایزدی وقتی توسط داعش ربوده شد فقط چهارده سال داشت

 زن ایزدی خطاب به جنایتکار داعشی گفت تو تمام رؤیاهایم را از من گرفتی Screenshot from Iraqi Media Network

اشراق حاجی حمید، فقط 14 سال داشت که توسط داعش ربوده شد، از خانواده‌اش جدا شد، و به عنوان برده جنسی به قیمت 100 دلار فروخته شد.

پنج سال بعد، او شجاعانه با مردی که او را خرید و «روزانه چند بار» با خشونت مورد تجاوز قرار داد، روبه‌رو شد.

خانم حمید در یک فضای احساسی، سرگذشت وحشتناک خود را توصیف کرد و سپس اسیرکننده او، ابوحمام، روی صحنه آورده شد تا خانم حمید از او سئوال کند.

او پرسید: «ابوحمام، سرت را بلند کن! چرا این کار را با من کردی؟ چرا؟ چون من ایزدی هستم؟ وقتی که به من تجاوز می‌کردی من فقط 14 سال داشتم. به من نگاه کن! تو اصلا احساس داری؟ اصلا شرف داری؟»

ابوحمام در لباس زردرنگ زندان و دستبند به دست مقابل او ایستاده بود. او در حال حاضر در عراق زندانی است، اما مقامات اجازه دادند خانم حمید در برنامه تلویزیونی با شخصی که به او تجاوز کرده بوده روبه‌رو شود.

ابوحمام در حالی که سرش را پایین انداخته بود، حاضر نبود در چشمان او نگاه کند و به سئوال‌هایش پاسخ دهد.

خانم حمید ادامه داد: «من 14 سال داشتم، هم‌سن دختر تو بودم. تو زندگی من را نابود کردی. تو تمام رؤیاهایم را از من گرفتی. من زمانی اسیر داعش، اسیر تو بودم، اما اکنون تو معنای شکنجه و عذاب و تنهایی را حس می‌کنی. اگر تو بویی از احساس برده بودی، به من که 14 سال سن داشتم و هم‌سن پسر یا دختر تو بودم تجاوز نمی‌کردی.»

خانم حمید سپس از حال رفت و روی زمین افتاد.

این اولین بار نیست که خانم حمید از زمان فرارش از دست داعش، متجاوز خود را می‌بیند. چند سال بعد از آن که او در سال 2015 به آلمان گریخت تا زندگی جدیدی را شروع کند، ابوحمام در خیابانی در شهر اشتوتگارت جلو او ظاهر شد و به او گفت که می‌داند کجا زندگی می‌کند.

خانم حمید در سال 2018 از آلمان فرار کرد و به عراق بازگشت تا از دست ابوحمام بگریزد. بعدها ابوحمام نیز به عراق برگشت، اما دستگیر و تحویل سرویس‌های امنیتی این کشور داده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مصاحبه که از کانال تلویزیونی «العراقیه» پخش می‌شد، خانم حمید بازگو کرد که چگونه پس از حمله به شنگال، اعضای داعش ایزدی‌ها را جدا کردند و زنان و دختران را به جنگجویان خود در سوریه و عراق فروختند.

او به مجری برنامه گفت: «ما نگران بودیم و نمی‌دانستیم چه بر سرمان خواهد آمد، و آیا ما را خواهند کشت یا نه. اما از این که با هم بودیم اندکی احساس آرامش می‌کردیم. ما یا با هم زنده می‌ماندیم یا با هم می‌مردیم. ولی بعد، آنها ما را از هم جدا کردند.»

به گفته خانم حمید، او در بین 300 تا 400 زن دختر و زن ایزدی 9 ساله و بزرگ‌تر بوده است که بعدا به موصل برده و فروخته شدند. بیشتر خواهرها و دخترعموها و دختردایی‌های او به سوریه برده شدند.

او می‌گوید «ابوحمام من را انتخاب کرد و بعد موهایم را گرفت و دنبال خود کشید. انتظار نداشتم آنها به ما تجاوز کنند چون فقط 14 سالم بود. اما به همه ما، یکی پس از دیگری تجاوز کردند. او مدام قول می‌داد که به من اجازه می‌دهد بروم؛ اما بعد هر روز سه بار به من تجاوز می‌کرد و سه یا چهار بار کتکم می‌زد. من فقط یک بچه بودم و چیزی نمی‌دانستم. وقتی او سعی می‌کرد به من تجاوز کند، تلاش می‌کردم مقاومت کنم و او را از خودم دور کنم. در این مدت حتی یک روز نبود که او سه یا چهار بار من را کتک نزند.»

اوایل اوت 2014 که ستیزه‌جویان داعش به شنگال و شهرهای اطراف آن حمله کردند، هزاران مرد ایزدی اعدام شدند و زنان و دختران ایزدی به عنوان برده جنسی فروخته شدند.

این مصاحبه توسط سرویس استخبارات ملی عراق ضبط شد و در تاریخ 26 نوامبر 2019 از شبکه خبری العراقیه پخش شد.

 

© The Independent

بیشتر از جهان