دست‌کم سه نفر در حمله هوایی به نیروهای وابسته به ایران در سوریه کشته شدند

روزنامه الشرق الاوسط و برخی دیگر از منابع عربی شمار کشته‌شدگان نیروهای وابسته به سپاه پاسداران را هفت و هشت تن اعلام کردند

رسانه‌های دولتی سوریه تصاویر هوایی از یک ساختمان فروریخته چند‌طبقه در محل و یک کامیون کاملا تخریب‌شده را منتشر کردند - عکس از آرشیو AFP   

دست‌کم سه تن در حمله پهپادی به گروهی از شبه‌نظامیان وابسته به‌حکومت ایران در شرق سوریه، در استان دیرالزور، کشته شدند. روزنامه الشرق الاوسط و برخی دیگر از منابع عربی شمار کشته‌شدگان را هفت و هشت تن اعلام کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از منابع محلی نوشت یک ساختمان در دیرالزور که نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کردند هدف قرار گرفته است.

منابع دولتی سوریه، شامگاه چهارشنبه هشت مارس (۱۷ اسفند) اعلام کردند انفجار ناشی از مین «به جا مانده از تروریست‌ها» بوده است.

 به‌گفته رسانه‌های دولتی سوریه، در جریان این انفجار سه تن کشته و هفت تن دیگر مجروح شده‌اند.

رسانه‌های دولتی سوریه تصاویر هوایی از یک ساختمان فروریخته چند‌طبقه در محل و یک کامیون کاملا تخریب شده را منتشر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد که اخبار و گزارش‌های درگیری‌های سوریه را پوشش می‌دهد از کشته شدن چهار تن و مجروح شدن هشت تن خبر داد.

هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت حمله هوایی به‌ شبه‌نظامیان وابسته به‌حکومت ایران در شرق سوریه را برعهده نگرفته است.

ارتش اسرائیل معمولا به‌عنوان عامل حملات هوایی مکرر در نقاط مختلف سوریه معرفی می‌شود. هرچند مقام‌های نظامی یا دولتی اسرائیل، به‌ندرت درباره این حملات در سوریه اظهارنظر می‌کنند.

مناطق شرق سوریه محل استقرار و فعالیت گروه‌های مختلف، از جمله شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران، است.

نیروهای وابسته به حکومت ایران، معمولا از گذرگاه‌های مرزی شرق سوریه با عراق، برای انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به داخل سوریه استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان