مجید حسینی به لیگ فرانسه می‌رود؟

یک روزنامه ترکیه‌ای از علاقه لانس به مدافع ملی‌پوش کایسری‌اسپور خبر داد

لانس فرانسه و پاناتینایکوس یونان خواهان جذب این مدافع 26 ساله ایرانی هستند_ Anne-Christine POUJOULAT / AFP

مجید حسینی که روزهای خوبی با کایسری‌اسپور در لیگ ترکیه دارد، با پیشنهاد لانس فرانسه روبه‌رو شده است. به گزارش سایت «اسپورون دیبی» ترکیه، لانس فرانسه و پاناتینایکوس یونان خواهان جذب این مدافع ۲۶ ساله ایرانی‌اند که قراردادش با کایسری‌اسپور در پایان فصل تمام می‌شود.
مدافع سابق استقلال، ۲۰۱۸ به ترابزون‌اسپور ترکیه پیوست و از ۲۰۲۱ برای کایسری‌اسپور بازی می‌کند. او در این فصل ۱۸ بار در لیگ ترکیه بازی کرده و موفق شده است دو گل بزند و یک پاس‌گل بدهد.

رویداد مهم دیگر برای حسینی، حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی قطر بود. تغییر سرمربی تیم ملی، موقعیت این مدافع را در تیم ملی ارتقا داد. اسکوچیچ خواهان حضور زوج خلیل‌زاده – کنعانی در قلب دفاع بود، ولی کی‌روش ترجیح داد از حسینی و پورعلی‌گنجی که شناخت بیشتری از آنان داشت، در این نقطه حساس استفاده کند. حسینی در هر سه بازی تیم ملی مقابل انگلستان، ولز و آمریکا، در ترکیب اصلی بازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتقال به لانس می‌تواند تغییر مهمی در مسیر حرفه‌ای حسینی باشد. سامان قدوس، تنها بازیکن ایرانی است که پیش از این در لیگ فرانسه بازی کرده است. قدوس پیش از پیوستن به برنتفورد، مدتی عضو امی‌ین فرانسه بود و در این تیم عملکرد خیلی خوبی نداشت. لانس که در رده چهارم ایستاده است، از تیم‌های موفق این فصل لیگ فرانسه است که توانسته پاری‌سن‌ژرمن را هم شکست دهد. این تیم اینک از فرصت حضور در یکی از لیگ‌های اروپایی در فصل آینده برخوردار است. پاناتینایکوس، تیم دیگر خواهان مدافع ایرانی، هم شرایط خوبی دارد و صدرنشین لیگ یونان است. حسینی احتمالا در صورت پذیرش هر یک از این دو پیشنهاد، بازی در لیگ‌های اروپایی را تجربه خواهد کرد.

البته اسپورون‌دیبی خبر داده است که کایسری‌اسپور نمی‌خواهد حسینی را راحت از دست بدهد و قرار است مذاکره برای تمدید قرارداد را با مدافع ایرانی شروع کند. پنجره کایسری‌اسپور در شروع فصل بسته بود، اما عملکرد خیلی خوبی داشته و در رده هفتم لیگ ترکیه است. این تیم در آخرین بازی‌اش که حسینی را به دلیل مصدومیت دراختیار نداشت، دو بر یک مغلوب فنرباغچه شد.

بیشتر از فوتبال