نیروهای ذخیره روسی با بیل‌های قرن نوزدهمی می‌جنگند

به نیروهای ذخیره روسی که در خط مقدم جنگ اوکراین مستقرند دستور داده شده است از بیل‌های یک قرن پیش برای جنگیدن استفاده کنند

وزارت دفاع بریتانیا در آخرین به‌روزرسانی خود روز دوشنبه اعلام کرد که سربازان روسیه اواخر ماه فوریه فقط با تفنگ و بیل‌ می‌جنگیدند.

این وزارتخانه گفت که این بیل‌ها احتمالا ابزار نبرد تن‌به‌تن بوده‌اند که ۱۵۰ سال پیش طراحی شدند.

به گزارش نیویورک‌پست، یکی از نیروهای ذخیره اذعان کرده است که نه به لحاظ جسمی و نه از نظر روحی، نمی‌تواند با بیل به سربازان اوکراینی حمله کند.

به گفته تحلیلگران بریتانیایی، شواهد اخیر افزایش نبردهای تن‌به‌تن در اوکراین را نشان می‌دهد؛ جایی که نیروهای مسکو ماه‌ها است برای تصرف شهر کلیدی باخموت در منطقه دونتسک تلاش می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد این ارزیابی اطلاعاتی موید ادعاهای یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار گروه مزدوران واگنر و فرمانده نبرد باخموت باشد که روز دوشنبه از کمبود مهمات برای نیروهایش گلایه کرد. پریگوژین هفته گذشته گفته بود که افرادش کمابیش باخموت را محاصره کرده‌اند اما روز شنبه هشدار داد چنانچه مهمات به نفرات این گروه نرسد، امکان دارد با عقب‌نشینی آن‌ها در این منطقه، ارتش روسیه شکست بزرگی متحمل شود.

او که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، است، مقام‌های وزارت دفاع روسیه را به دلیل ارسال نکردن مهمات کافی برای مزدورانش به «خیانت» متهم کرد؛ ادعایی که مقام‌های نظامی ارشد روسیه آن را به‌شدت رد کرده‌اند.

نیویورک‌پست به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت، نیروهای اوکراینی ظرف ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰۰ حمله را در منطقه دونباس دفع کرده‌اند.

ولودیمیر نازارنکو، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین، در باخموت گفت هیچ دستوری برای عقب‌نشینی صادر نشده و «دفاع ادامه دارد». او در ویدیویی که در تلگرام منتشر شد، اضافه کرد: «وضعیت باخموت و مناطق اطراف آن مثل کل جبهه شرقی جهنم مطلق است.»  

بیشتر از جهان