سنت‌شکنی‌ اسکیاپارلی در مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۳

رزبری نمی‌خواهد با نشان تجاری این خانه مد روی لباس‌ها خودنمایی کند

اگر به‌اندازه یک ستاره سینما برای پوشیدن لباس‌هایی با امضای دنیل رزبری پول ندارید، این مژده را به شما می‌دهیم که این طراح برای نخستین بار پا از مد فاخر بیرون گذاشت و استعداد منحصربه‌فردش را به «مجموعه آماده پوشیدن» اسکیاپارلی آورد.

به‌زودی شاهد مجموعه جدید اسکیاپارلی با طراحی رزبری در فروشگاه‌های این خانه مد در سراسر دنیا خواهیم بود.

جدا از این خصوصیت ویژه، مجموعه جدید اسکیاپارلی در هفته مد پاریس ویژگی‌های دیگری هم داشت که نشریه ووگ نسخه فرانسه به آن پرداخته است:

۱. این مجموعه یک کمد لباس کامل بود

دنیل رزبری در یادداشت‌های نمایش خود شرحی صریح و متمرکز بر بازار از اهداف و نیتی که پشت اولین نمایش لباس‌های آماده پوشیدن خود برای اسکیاپارلی داشت، ارائه کرد. او که آن را «گامی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌شده و حیاتی در احیای خانه السا» می‌خواند، نوشت: «ماموریت ما در این فصل ساده بود؛ ارائه یک کمد لباس کامل، از پیراهن‌های سفید پوپلین تا لباس‌های مخملی کوتاه؛ و القا کردن این آثار کلاسیک با شوخ‌طبعی، جسارت و جنجال مخصوص اسکیاپارلی.»

۲. نمایش در ساختمان خود اسکیاپارلی برگزار شد

با پخش محبوب‌ترین قطعات سید و حضور جرد لتو با گریم سیاه بتمن در بین تماشاگران، رزبری اقتباس جدید خود از نمایش‌های مد لباس فاخر را ارائه و توجه گروه جدیدی از مشتریانی را که کمی از مدهای خارج از عرف نیز لذت می‌برند، به خود جلب کرد.

۳. لباس‌های مد فاخر با رنگ و بویی راحت

رزبری با برآورده کردن خواسته‌های مشتریانش مجموعه‌ای از کت‌های تک و کت‌وشلوارهای آراسته‌شده با تزئینات طلایی، کمربند و سرآستین‌های چرمی قالبی، کت‌وشلوار جین با دکمه‌های طلایی و لباس‌های برش‌دار با نقوش تراشیده‌شده را ارائه کرد.

۴. رزبری کیف جدید خود را معرفی کرد

از آنجایی‌که بسیاری از کارهای رزبری برای اسکیاپارلی با تزئینات سطح و عناصر سه‌بعدی تعریف می‌شود، همه ما سر شیر مصنوعی کایلی جنر را از نمایش مد لباس فاخر در ژانویه به یاد داریم، او تزئینات و زیورآلات خود را باز هم برجسته کرد.

یک کیف جدید به نام اسکیاپ (Schiap)، با سبک تزئیناتی منحصربه‌فرد این خانه مد و روکش طلای ۲۴ عیار عرضه شد. کفش‌ها و چکمه‌های پنجه‌طلایی در سرتاسر نمایش به وفور به نمایش درآمدند که در صورت محبوبیت یافتن می‌توانند پدیده‌ای شبیه به محبوبیت تابی [کفش‌های دوانگشتی] را برای این خانه مد ایجاد کنند.

در زمانه‌ای که نشان‌های تجاری خانه‌های مد هر روز بزرگ و بزرگ‌تر روی لباس‌ و کیف و کفش‌ خودنمایی می‌کند، رزبری در سرتاسر نمایش مخلوقات و طراحی‌هایش را با نشان‌های امضای «اسکیاپارلی» نشان داد: سوراخ کلید و نوار اندازه‌گیری به‌علاوه اعضای بدن.

رزبری نمی‌خواهد شما او را با طرح تجاری اسکیاپارلی به یاد بیاورید، بلکه هنر و سلیقه‌اش بیانگر میراث او در مد خواهد بود. او می‌گوید: «یکی از چالش‌های دوخت لباس در عصری که تبلیغات نام‌های تجاری بیداد می‌کند، احترام به کدهای السا و در عین حال تقلیل ندادن آن‌ها به لوگو است.»

در دنیای شیدایی نشان تجاری، معرفی مجموعه‌های جدید از طریق نمادها امتحان جالبی است و چیزی است که تصویر ستاره‌محور اسکیاپارلی ممکن است آن را تسهیل کند.

بیشتر از مُد و زیبایی