قلعه‌نویی-استقلال؛ عشق و نفرت تمام‌نشدنی

بازی برگشت استقلال و گل‌گهر مثل بازی رفت با جنجال و درگیری به پایان رسید

مراسم تقدیر باشگاه استقلال از قلعه‌نویی، تلاشی برای فراموشی تمام آن خاطرات تلخ بود- باشگاه استقلال

بازی استقلال – گل‌گهر با تقدیر از امیر قلعه‌نویی شروع شد؛ حرکتی نمادین از باشگاه استقلال برای فراموشی کدورت‌ها و سوءتفاهم‌های گذشته. قلعه‌نویی سال‌ها بازیکن، کاپیتان و سرمربی استقلال بود و با این تیم سه بار به قهرمانی لیگ برتر رسید، ولی پس از نشستن روی نیمکت تیم‌های دیگر، رابطه‌اش با هواداران آبی شکرآب شد.

حاشیه‌ها و جنجال‌های بازی تیم‌های قلعه‌نویی روبه‌روی استقلال، او را از چهره‌ای محبوب هواداران، به رقیبی سرسخت تبدیل کرد؛ در حدی که بعضی از آن‌ها - نه همه‌ هواداران- حتی حاضر نیستند او را دوباره روی نیمکت تیمشان ببینند.

آخرین درگیری آن‌ها به بازی رفت استقلال و گل‌گهر برمی‌گشت. هرچند استقلال آن بازی را دو بر یک برد، درگیری دستیاران قلعه‌نویی با سا پینتو به قیمت اخراج و محرومیت سرمربی پرتغالی تمام شد. 

مراسم تقدیر باشگاه استقلال از قلعه‌نویی، تلاشی برای فراموشی تمام آن خاطرات تلخ بود. باشگاه دو پیراهن به او هدیه داد؛ شماره ۸ که سال‌ها به تن می‌کرد، و شماره ۱۰۳۶ به نشانه امتیازاتی که در جایگاه مربی در لیگ برتر به دست آورده است. با این حال، عجیب نبود که این آشتی موقت باشد و حساسیت بازی، خصومت‌ها را به یاد آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همان لحظاتی که هواداران استقلال قلعه‌نویی را تشویق می‌کردند، دستیارانش بابت درگیری‌‌ با سا پینتو در بازی رفت، از توهین و دشنام در امان نماندند.

حساسیت بازی زمانی بیشتر شد که گل‌گهر در نیمه اول به گل رسید و هزاران هوادار استقلال تا دقایق پایانی، تماشاگر شکست تیمشان بودند. باخت در این بازی تقریبا به معنی از دست رفتن امید قهرمانی برای تیم سا پینتو بود. استقلال سرانجام در دقیقه ۱+۹۰ به گل تساوی رسید و دقایقی بعد نیز یک پنالتی به نفع این تیم اعلام شد تا سناریو بازی رفت تکرار شود. بازیکنان و مربیان گل‌گهر در اعتراض به این سوت، به سمت داور، موعود بنیادی‌فر، هجوم بردند تا بازی حدود ده دقیقه متوقف شود. یامگا این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا استقلال با برتری دو بر یک به کورس قهرمانی برگردد.

دقایقی پس از پایان بازی، باشگاه گل‌گهر بیانیه تندی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «واقعا همه ارکان فدراسیون و سازمان لیگ و داوری از بالا تا پایین متوجه آنچه در بازی‌های استقلال و گل‌گهر می‌گذرد نیستند؟ در پنج بازی اخیر گل‌گهر و استقلال، شش پنالتی بحث‌برانگیز به ضرر گل‌گهر گرفته شده است و یک بازی هم با رای کمیته انضباطی در عین بی‌عدالتی، به ضرر گل‌گهر اعلام شده است. اگر قاعده بازی این است، ما از سال بعد مقابل استقلال به میدان نخواهیم رفت. قرار نیست حق رفته استقلال در بازی‌های دیگر را برابر تیم ما نقد کنند هر بار با یک اتفاق مشابه.»

آنچه از این بازی در یاد خواهد ماند، اتفاقات پایان بازی است، نه مراسم نمادین شروع بازی. اگر قلعه‌نویی فصل آینده هم در گل‌گهر باشد، باید منتظر همین حساسیت و هیجان در بازی روبه‌روی استقلال باشیم؛ مگر اینکه طبق شایعات، او به زودی سرمربی تیم ملی معرفی شود.

بیشتر از فوتبال