در نخستین مسابقه فصل جدید فرمول یک چه گذشت؟

در پیست صخیر بحرین برتری ردبول و فرستاپن تایید شد، ولی رسانه‌ها بیشتر به شگفتی‌سازی آلونسو پرداختند

رتبه دوم این مسابقه به سرجیو پرز (چپ)، راننده دیگر ردبول، رسید که رقابت نزدیکی با شارل لکلر داشت- Giuseppe CACACE / AFP

نخستین مسابقه بزرگ فصل جدید فرمول یک در پیست صخیر بحرین با برتری قاطعانه مکس فرستاپن به پایان رسید و او نشان داد که برای سومین قهرمانی متوالی دورخیز کرده است. راننده هلندی ردبول در زمان‌سنجی‌ها بهترین زمان را ثبت کرده بود و در مسابقه هم توانست برتری‌اش را از اول تا پایان حفظ کند.

فرستاپن بعد از مسابقه گفت: «شروع خیلی خوبی داشتم و توانستم فاصله را زیاد کنم. بعد از آن فقط باید در مدیریت تایرها دقت می‌کردیم. اتومبیل رقابتی خوبی داریم. با این اتومبیل می‌توانیم برای قهرمانی بجنگیم و باید از تیم تشکر کنم.»

رتبه دوم این مسابقه به سرجیو پرز، راننده دیگر ردبول، رسید که رقابت نزدیکی با شارل لکلر داشت، ولی راننده فراری در میانه راه مجبور شد کناره‌گیری کند.

شگفتی بزرگ این مسابقه، رتبه سومی فرناندو آلونسو بود. راننده اسپانیایی که در این فصل به تیم آستون‌مارتین پیوسته است، مسابقه را از رتبه پنجم شروع کرد، ولی در دور اول به رتبه هفتم لغزید. او در ادامه مسابقه چند سبقت تماشایی از جرج راسل و لوئیز همیلتون، رانندگان مرسدس، و کارلوس ساینز، راننده فراری، داشت تا در نهایت روی سکو برود.

آلونسوی ۴۱ ساله که سابقه قهرمانی فرمول یک در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دارد، در یک دهه گذشته با اتومبیل‌های فراری و آلپین فرصت رقابت با مدعیان نداشت، ولی موفقیت مسابقه بزرگ بحرین نشان داد که این فصل باید حساب دیگری روی او باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آستون‌مارتین در شروع فصل گذشته در ردیف کندترین اتومبیل‌های فرمول یک بود، ولی در جریان مسابقات پیشرفت خوبی داشت و در نهایت به رتبه هفتم رسید. به گزارش وب‌سایت بی‌بی‌سی،  این تیم که از موتور، گیربکس و سیتسم تعلیق عقب مرسدس استفاده می‌کند، برای فصل جدید تیم فنی جدیدی انتخاب کرده و جویای رتبه‌های بالاتر است. با این حال، آلونسو پیش از مسابقه گفته بود که هدفش، قرار گرفتن در رتبه‌های میانی است و انتظار ندارد روی سکو برود.

او پس از مسابقه گفت: «ایستادن روی سکو در نخستین مسابقه فصل فوق‌العاده‌ است؛ کاری که تیم آستون‌مارتین زمستان امسال کرد و توانستیم دومین اتومبیل برتر رقابت باشیم، باورنکردنی است.»

فرستاپن، دوست نزدیک آلونسو، نیز درباره موفقیت این راننده باسابقه گفت: «او چند سال شرایط رقابت در رتبه‌های اول را نداشت و خوشحالم که در نخستین مسابقه فصل روی سکو رفت. دشوار می‌توان تصور کرد که آستون‌مارتین بتواند برای قهرمانی بجنگد، ولی می‌توانند روی پیروزی در چند مسابقه حساب کنند.»

در مقابل، تیم فراری نتیجه ناامیدکننده‌ای گرفت و ساینز نتوانست به رتبه‌ای بهتر از چهارم برسد. این تیم فصل گذشته نزدیک‌ترین رقیب ردبول بود و در زمان‌سنجی‌ها هم فاصله کمی با این تیم داشت، ولی در جریان مسابقه لکلر نتوانست فرستاپن را تعقیب کند و پس از آن هم پرز، راننده دیگر ردبول، او را پشت سر گذاشت.

سدریک واسور، مدیر تازه تیم فراری، گفت: «هرگز ندیده بودم که اتومبیلی با سرعت اتومبیل دیگر در زمان‌سنجی برابری کند، ولی در جریان مسابقه قادر به این کار نباشد. دلیل این اتفاق، برخی تنظیمات است که باید پیدا کنیم و برای مسابقه بعدی قوی‌تر برگردیم.»

همیلتون و راسل، رانندگان مرسدس، در مسابقه بزرگ بحرین پنجم و هفتم شدند و رتبه ششم به لانس استرول، راننده دیگر تیم آستون‌مارتین رسید.

بیشتر از ورزش