همکاری بنیاد شاه چارلز و خانه مد شانل

گلدوزی و سوزن‌دوزی در بریتانیا یکی از هنرهای دستی موردتوجه خانواده سلطنتی است و دربار بریتانیا از آن حمایت می‌کند

«بنیاد شاهزاده» که شاه چارلز سوم آن را بنیان گذاشت، در یک همکاری ویژه با خانه مد فاخر فرانسوی شانل، یک برنامه فشرده گلدوزی برای دانشجویان مستعد و مشتاق برگزار می‌کند.

مسئولان این بنیاد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه که به هنر گلدوزی علاقه دارند خواسته است برای این دوره ۲۴ هفته‌ای، معروف به برنامه آموزشی مشاغل هنری (Metiers d'Arts) که در مرکز کینگز های‌گراو (King's Highgrove) در گلوسترشایر برگزار می‌شود، درخواست دهند.

این بنیاد هر سال شش دانشجو را برای این دوره بورسیه می‌کند.

این برنامه تنها فعالیت خانه مد شانل در محیط‌های دانشگاهی نیست. این خانه مد در سال ۲۰۲۱ یک همکاری سه‌ساله با موسسه مدیریت پایداری دانشگاه کمبریج (CISL) اعلام کرد. این مشارکت بر پایه پروژه‌های عملی نوآورانه و بورسیه‌های تحصیلی متمرکز است و در زمینه تغییرات اقلیمی، راه‌حل‌های عملی پایدار برای چالش‌های خاص تجاری و اجتماعی از جمله چگونگی کاهش و جلوگیری از انتشار کربن و از دست رفتن تنوع زیستی فعالیت ‌می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلدوزی و سوزن‌دوزی در بریتانیا یکی از هنرهای دستی موردتوجه خانواده سلطنتی است و دربار بریتانیا از آن حمایت می‌کند.

بنیاد شاهزاده یک موسسه خیریه آموزشی است که شاه چارلز سوم (شاهزاده ولز آن زمان) در سال ۱۹۸۶ تاسیس کرد تا پیوند هنر و معماری بریتانیایی با زندگی روزمره مردم را برقرار نگه دارد.

موسسات آموزشی فراوانی در بریتانیا به رواج و احیا گلدوزی و سوزن‌دوزی و حفظ میراث هنری در این زمینه کمک می‌کنند؛ از جمله مدرسه سلطنتی سوزن‌دوزی (آراس‌ان/RSN) در انگلستان که لیدی ویکتوریا ولبی در سال ۱۸۷۲ تاسیس کرد. این مدرسه در سال ۱۹۰۳ به مجاورت موزه ویکتوریا و آلبرت نقل‌مکان کرد. هنرجویان این مدرسه گلدوزی و سوزن‌دوزی را در بالاترین درجه مهارت و ظرافت می‌آموزند و بازسازی و حفاظت از گنجینه موزه‌ها را به عهده می‌گیرند.

اولین مدیر این مدرسه شاهدخت کریستین شلسویگ-هولشتاین، (شاهدخت هلنا)، سومین دختر ملکه ویکتوریا بود. او از ویلیام موریس و بسیاری از دوستانش در جنبش هنر و صنایع‌دستی کمک گرفت. این مدرسه پیشوند سلطنتی خود را در مارس ۱۸۷۵ دریافت کرد؛ زمانی که ملکه ویکتوریا موافقت کرد اولین حامی آن باشد.

بیشتر از مُد و زیبایی