چرا شورت‌های زنانه جیب دارند؟

مرغک شکلی جیب‌مانند دارد اما برای جاسازی چیزی در نظر گرفته نشده‌ است

شورت‌های مردانه هم ممکن است مرغک داشته باشند، اما این بخش در شورت‌های زنانه بسیار رایج‌تر است‌- canva

شورت‌های زنانه چه توری باشند چه پنبه‌ای و چه گران‌قیمت یا معمولی، اغلب یک نقطه اشتراک دارند: یک ناحیه جیب‌مانند در قسمت خشتک که شاید بارها از خود پرسیده باشید کاربرد این تکه پارچه واقعا چیست؟

در برخی موارد ممکن است یک انتهای این تکه پارچه اضافه در قسمت خشتک شورت باز بماند و نوعی «جیب» در لباس زیر شما ایجاد کند. شرکت تولیدکننده لباس زیر لئونیزا توضیح داده است که این لایه اضافی پارچه دقیقا چیست، چه هدفی را دنبال می‌کند و چرا باید شورتی بخرید که خشتک دو لایه یا مرغک دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرغک شورت چیست؟

خیاط‌ها به تکه پارچه مثلثی که در یک درز مانند درز آستین، جیب یا رویه کفش برای ایجاد جای بیشتر یا تقویت آن قسمت دوخته می‌شود، مرغک می‌گویند.

مرغک‌‌ شورت کمی متفاوت است. این اصطلاح به لایه اضافی پارچه دوخته‌شده در قسمت خشتک شورت زنانه اشاره دارد. شورت‌های مردانه نیز ممکن است مرغک داشته باشند، اما این تکه در شورت‌های زنانه بسیار رایج‌تر است. مرغک را می‌توان تقریبا در هر نوع شورت زنانه، از لباس شنا گرفته تا جوراب‌شلواری پیدا کرد.

مرغک ممکن است از دو طرف بسته باشد یا از یک‌ طرف باز گذاشته شود و یک‌ شکل جیب‌مانند داشته باشد. با این‌ حال این مرغک‌ها برای جاسازی چیزی در نظر گرفته نشده‌اند. در واقع آن‌ها هدفی کاملا متفاوت دارند!

چرا شورت زنانه جیب دارد؟

مرغک خشتک شورت زنانه چند هدف دارد؛ مثلا این لایه اضافی پارچه شورت را در ناحیه فاق که معمولا باریک‌ترین بخش شورت است، تقویت می‌کند. این کار طول عمر لباس زیر را افزایش می‌دهد و به ماندگاری آن کمک می‌کند.

لایه اضافی پارچه همچنین به جذب ترشحات، عرق و دیگر چیزها کمک می‌کند و شما را در طول روز خنک و خشک نگه می‌دارد. داشتن مرغک در شورت مهم است چرا که به جلوگیری از نشت ترشحات طبیعی بدن از داخل شورت و لکه‌دار شدن لباس رو کمک می‌کند. ترشحات واژن زنان حالت اسیدی دارد و لکه‌های سفیدی روی لباس‌ زیر به جا می‌گذارد.

مرغک شورت به تنفس حساس‌ترین قسمت بدن نیز کمک می‌کند. بسیاری از انواع شورت‌های زنانه از مواد مصنوعی مانند نایلون، پلی‌استر، اسپندکس و غیره ساخته می‌شوند که فواید زیادی از جمله کشش خوب دارند، اما برخلاف پنبه چندان به تنفس پوست کمکی نمی‌کنند. مرغک شورت با جنسی متفاوت از بقیه قسمت‌ها، خطر ابتلا به تحریکات پوستی، عفونت‌های باکتریایی، عفونت‌های قارچی و موارد دیگر را کاهش می‌دهد.

چرا برخی از مرغک‌های شورت در یک طرف بازند؟

بسیاری از مرغک‌ها در فاق شورت‌ها در دو انتها به صورت بسته دوخته می‌شوند و لایه دوم پارچه را ایجاد می‌کنند که کاملا با بقیه لباس همسطح می‌شود. در برخی موارد درز جلو باز می‌ماند و در مواردی بسیار محدود هر دو درز ممکن است باز باقی بمانند؛ به شکلی که بتوانید انگشت خود را از زیر مرغک رد کنید.

بسته‌های لباس‌زیر که از خرده‌فروشان کالاهای مصرفی اولیه خریداری می‌شوند، اغلب مرغک‌هایی یک طرف یا هر دو طرف باز دارند چون دوخت کمتر قیمت آن‌ها را پایین نگه می‌دارد. مارک‌های باکیفیت‌تر معمولا برای تقویت بیشتر لباس‌های زیر هر دو طرف مرغک را می‌دوزند. داشتن یک مرغک کاملا دوخته‌شده ضروری نیست، اما می‌تواند مفید باشد.

داشتن مرغک همچنین می‌تواند پوشیدن شورت را راحت‌تر کند. مرغک از یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن شما محافظت و اطمینان حاصل می‌کند که لباس زیر در طول مدت استفاده به بدن شما ساییده نمی‌شود.

با در نظر گرفتن همه این دلایل بهتر است هنگام خریدن شورت به دنبال مدلی باشید که در خشتک آن مرغک به کار رفته باشد.

بیشتر از زندگی