بریتانیا یکی از ثروت‌مندترین کشورهای روی زمین است

نامه‌هایی درباره وضعیت نابه‌سامان آموزشی در بریتانیا

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در حال صحبت با بچه‌های یک مدرسه - Frank Augstein / POOL / AFP

من عضو هیئت امنای مدرسه هستم و فرزندم در دبستان آلنبی در ایلینگ بورو درس می‌خواند. یکی از نگرانی‌های بزرگ من، کاهش دادن بودجه مدرسه و اثر وحشتناک آن بر بچه‌های ما و تحصیلات آینده آن‌ها است. به‌خصوص آن‌که بودجه برای هر دانش‌آموز را به ۷۹۰ پوند کاهش داده‌اند، در حالی که من در منطقه‌ای زندگی می‌کنم که دچار محرومیت اجتماعی است. همه والدین شاغل نیستند و با این حال، پیوسته از آن‌ها برای مدرسه پول و کمک مالی می‌گیریم. این رویدادها با هم ارتباط تنگاتنگ دارند.

این وضعیت به هیچ وجه خوب نیست. بریتانیا یکی از ثروت‌مندترین کشورهای روی زمین است. باید بتوانیم بودجه مناسب برای  مدارس بچه‌های خودمان فراهم کنیم. نباید وضعیت این طور باشد.

به خاطر تداوم اثرات مخرب کاهش دادن شمار آموزگاران و تعطیل شدن کتاب‌خانه‌های محلی، اکنون باید خودمان کتاب‌های درسی خودمان را بخریم. برای پشتیبانی از مدارس، باید از جیب مایه بگذارم: خرید مواد برای کلاس آشپزی، بذر برای کلاس طبیعت، تهیه غذا برای مراسم، پول جمع کردن هر نیم‌سال تحصیلی و پول جمع کردن برای جایزه دادن به آن‌هایی که به بودجه مدرسه کمک می‌کنند. مدرسه برای دادن بسته‌های غذایی به والدین، نگهبان‌ها و مراقب‌ها به طرح فلیکس متکی است، و من هر هفته باید داوطلب بشوم.

تنها راه به دست آوردن بودجه کافی برای مدارس‌مان این است که در ۱۲ دسامبر  آگاهانه و با توجه به واقعیت‌های آموزش و پرورش ر‌أی بدهیم.

ایرام وولی

نشانی محفوظ

*

قول حزب کارگر برای لغو شهریه تحصیلی، گامی دیگر در سیاست‌ورزی تخیلی

حزب کارگر قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، شهریه تحصیلی دانشگاه‌ها برای ۲.۳ میلیون نفر دانشجو را لغو کند.

برای حدس زدن در مورد این که چه کسی کمبود بودجه ناشی از این کار را باید جبران کند، لازم نیست جایزه بدهیم. من و شما!

نتیجه اخلاقی داستان: به حزب کارگر رأی ندهیم.

جان کوپر

ویلمزسلو، چشایر

*

درختان نمی‌گذارند جنگل را ببینیم

خیلی خوشم آمد که حزب کارگر قول داده است که برای کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی ۲ میلیارد اصله درخت تا سال ۲۰۴۰ خواهد کاشت. این کار خیلی به نفع محیط زیست است و باید زودتر انجام می‌شد.

چون در صنعت باغ و باغ‌داری شاغل هستم این موضوع خیلی برای من جالب بود. نشستم و حساب کردم و دیدم برای عملی شدن این قول باید طی ۲۰ سال آینده در هر ۲۴ ساعت ۱۲۴۰۰ درخت بکارند. این اقدام برای مقابله با بیکاری خیلی خوب است، ولی در کمال تأسف بویی از واقعیت نبرده است.

گای براون

نشانی محفوظ

*

نگران برنامه اقتصادی کوربین هستم

از اثر پیشنهادهای حزب کارگر بر کسب‌وکارهای کشور خیلی نگران هستم. با افزایش مالیات‌ها، آفرینندگان ثروت را هدف گرفته‌اند و فرق نمی‌کند که فرد باشند یا بنگاه.

این کسب‌وکارها ستون فقرات اقتصاد ما هستند و اصلاحاتی که برای نظام مالیاتی پیشنهاد کرده‌اند، سرمایه‌گذاران خارجی را فراری خواهد داد. آن بخش از جوانان ما را که به طور بالقوه می‌توانند کارآفرینی کنند، دلسرد می‌کند و اقتصاد ما را که هم‌اکنون هم شکننده است، تحت فشار بسیار بیش‌تری قرار می‌دهد.

آیا این اقدامات در کنار ملی‌سازی بسیاری از مؤسسات بزرگ، کشور ما را به سراشیبی کمونیسم و سوسیالیسم نمی‌اندازد؟

برنارد جی براون

نشانی محفوظ

*

هرگز دروغ نگفته‌ای، بوریس؟ آره، حتماً!

بوریس به ما اطمینان می‌دهد که هرگز در دوران زندگی سیاسی‌اش دروغ نگفته است. اما به نظر من همین که می‌گوید دروغ نمی‌گوید، دروغ محض است.

سارا پگ

ایست ساسکس

*

النور بازبی در تحلیلی، مشکلات بازنشستگی معلمان را ناشی از کافی نبودن بودجه، کمی حقوق و حجم زیاد کار خوانده است. اما احساس من که دانش‌آموخته رشته ریاضی هستم و ۲۳ سال سابقه معلمی دارم، این است که کم‌کاری خود دانش‌آموزان باعث می‌شود شوق تحصیل نداشته باشند. وقتی معلم دارد زحمت می‌کشد و درس می‌دهد، دانش‌آموزان با هم حرف می‌زنند، مخفیانه با تلفن همراه‌شان بازی می‌کنند، یا راجع به هر چیزی غیر از درس با هم گپ می‌زنند که خیلی ناراحت‌کننده است. هیچ کس این دیدگاه را قبول ندارد، چون ناکارآمدی خودشان برملا می‌شود. آدم‌ها به سراغ آموزش می‌روند تا تغییری ایجاد کنند، اما متأسفانه احساس می‌کنند که نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند.

کارتار اوپال

وست میدلندز

*

هنوز به ائتلاف مترقی امید دارم

گرچه رهبران حزب محافظه‌کار و حزب استقلال بریتانیا به برنامه کانال ۴ نیامدند، بحث‌هایی که رهبران احزاب راجع به محیط زیست کردند، خیلی مثبت بود.

آدم احساس می‌کند ائتلافی مترقی در حال جوانه زدن است و حتی اگر نتیجه روشنی هم در انتخابات آینده نداشته باشد، مفید است.

امیدوار باشیم که این گونه بحث‌های سیاسی متمدنانه را بیش‌تر داشته باشیم.

اندرو مک‌لاسکی

نشانی محفوظ

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه