بوریس جانسون در مصاحبه رادیویی از ذکر تعداد فرزندانش طفره رفت

مشهور است که آقای جانسون درباره خانواده خود صحبت نمی‌کند

بوریس جانسون و شریک زندگی‌اش، کری سیمونز در منچستر، ۲ اکتبر ۲۰۱۹- JEREMY SELWYN/AFP

بوریس جانسون در مصاحبه زنده رادیویی، وقتی با انتقاد یک مادر مجرد از اظهارات نامناسب او در یکی از مطالب قدیمی‌اش مواجه شد، از ذکر تعداد فرزندانش طفره رفت.

نخست وزیر از همسر سابق خود مارینا ویلر چهار فرزند دارد و یک دختر دیگر از رابطه‌ای خارج از ازدواج، اما به اعتقاد برخی، او فرزند دیگری نیز خارج از ازدواج دارد.

مشهور است که آقای جانسون درباره خانواده خود صحبت نمی‌کند، اما وقتی یکی از نوشته‌های قدیمی وی در مجله‌ای رو شد که فرزندان مادران مجرد را «بد پرورش یافته، جاهل، خشن، و نامشروع» توصیف کرده بود، برای این که پاسخ دهد خود او چند فرزند دارد، تحت فشار قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی در برنامه رادیو «ال‌بی‌سی» از او پرسیده شد چند فرزند دارد، آقای جانسون گفت: «من به شدت عاشق فرزندانم هستم ولی آنها موضوع این انتخابات نیستند و به همین خاطر درباره آن‌ها اظهارنظر نخواهم کرد.»

او افزود: «وقتی چیزی که مردم می‌خواهند بشنوند این است که برنامه‌های من برای کشور چیست و این که دولت من چگونه قرار است این کشور را به پیش برد، آنها (فرزندانم) را در وسط معرکه کارزار انتخاباتی خود قرار نخواهم داد. این (برنامه‌ها و نحوه پیشبرد آن)، روشی است که تمام احزاب باید بر اساس آن مورد قضاوت قرار بگیرند.»

وقتی هم که از او پرسیده شد که در صورت پیروزی‌اش در انتخابات و باقی ماندن در قدرت، آیا مردم ممکن است شاهد «قدم نورسیده‌ای» از او و شریک زندگی‌اش کری سیموندز باشند، آقای نخست‌وزیر پاسخ داد: «من دوباره باید همان حرف‌های قبل را تکرار کنم، درباره چنین اموری بحث نخواهم کرد.»

پرسش‌ها، متمرکز بر مقاله‌ای بود که آقای جانسون در سال ۱۹۹۵ در مجله «اسپکتیتور» نوشته بود و فرزندان مادران مجرد را «بد پرورش یافته، جاهل، خشن، و نامشروع» توصیف کرده بود.

او گفته بود که «ظالمانه و احمقانه» است که زوج‌های متاهل «باید خرج مادران مجردی را بدهند که می‌خواهند مستقل از مردان، بچه‌دار شوند».

اظهارات آقای جانسون توسط روث به چالش کشیده شد؛ مادری مجرد از شهر الدهام که گفت آقای جانسون حتی علاقه‌ای به صحبت درباره خانواده خود ندارد.

آقای جانسون گفت: «روث! می‌خواهم به تو بگویم که به هیچ وجه قصد بی‌احترامی به تو یا هیچ شخص دیگری را نداشتم. این نقل‌قول مربوط به ۲۵ سال قبل است و از مقالاتی گرفته شده که متعلق به طرز فکر من در آن زمان و پیش از ورود به سیاست است.»

انجلا رینر، وزیر در سایه آموزش، که در سن ۱۶ سالگی مادری مجرد شد، نخست وزیر را به خاطر آن نظرات «ریاکارانه و زشت» درباره مادران مجرد محکوم کرد. 

او گفت: «از حمله به مادران مجردی که سخت کار می‌کنند تا کودکان خود را بزرگ کنند گرفته، تا طرفداری از آزار و اذیت جنسی در محل کار، بوریس جانسون نظرات تحقیرآمیز خود را درباره زنان و طبقه کارگر به نمایش گذاشته است. تحت حکومت محافظه‌کاران، ما حقوقی را که طی دهه‌ها مبارزه به دست آورده‌ایم، از دست خواهیم داد. او حتی سزاوار نمایندگی مجلس نیست، چه برسد به نخست‌ وزیری.»

© The Independent

بیشتر از جهان