ستاره لیگ برتر انگلستان در آستانه محرومیت سنگین بابت شرط‌بندی

ایوان تونی، گلزن برنتفورد و تیم ملی انگلستان، ممکن است ماه‌ها خانه‌نشین شود

پیش‌بینی می‌شود که تونی در جلسه سرنوشت‌ساز اتحادیه فوتبال انگلستان بخشی از این اتهامات را رد کند- Oli SCARFF / AFP

ایوان تونی، مهاجم برنتفورد و تیم ملی انگلستان، به اتهام شرط‌بندی، در آستانه محرومیتی طولانی با تصمیم اتحادیه فوتبال این کشور قرار دارد. تونی با ۱۴ گل زده، بعد از ارلینگ هالند و هری کین، سومین گلزن برتر این فصل لیگ برتر انگلستان است و نقش پررنگی در حضور برنتفورد در نیمه بالای جدول داشته است. محرومیت تونی ضربه سختی برای این مهاجم در حال اوج‌گیری و برنتفورد خواهد بود که تلاش می‌کند فصل آینده در یکی از لیگ‌های اروپایی حاضر باشد.

به گزارش گاردین، اتحادیه فوتبال انگلستان  در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ تونی را با ۲۶۲ مورد اتهام تخلف از قانون E8 روبه‌رو کرد. این تخلف‌ها بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رخ داده است و از زمانی شروع شد که تونی بازیکن نیوکاسل بود و قرضی در اسکانتورپ بازی می‌کرد، و تا دوران حضورش در برنتفورد ادامه داشته است.

قانون E8 اتحادیه فوتبال انگلستان، بازیکنان را از شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال، درخواست از دیگران برای شرط‌بندی به جای آن‌ها یا در اختیار گذاشتن اطلاعات ویژه به دیگران با هدف شرط‌بندی، منع کرده است. کی‌ران تریپی‌یر، مدافع نیوکاسل و تیم ملی انگلستان، دسامبر ۲۰۲۰، وقتی بازیکن اتلتیکو مادرید بود، به دلیل تخلف از این قانون مجرم شناخته شد و نتیجه آن ده هفته محرومیت از فعالیت در فوتبال و جریمه‌ای ۷۰ هزار پوندی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌بینی می‌شود که تونی در جلسه سرنوشت‌ساز اتحادیه فوتبال انگلستان بخشی از این اتهامات را رد کند. با این حال، احتمالا این مهاجم ۲۶ ساله با محرومیتی طولانی روبه‌رو خواهد شد. نمونه مشابه ماجرای تونی، پرونده محرومیت جویی بارتون در اواخر دوران فوتبالش در برنلی است. او به اتهام ۱۲۶۰ مورد شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ با ۱۸ ماه محرومیت روبه‌رو شد که پس از فرجام‌خواهی، به ۱۳ ماه کاهش یافت. 

اگر حکم تونی به سرعت اعلام شود، او فرصت دعوت شدن به تیم ملی انگلستان را برای دو بازی ماه مارس مقابل ایتالیا و اوکراین از دست خواهد داد. البته باشگاه برنتفورد ترجیح می‌دهد که این محرومیت زودتر اعلام شود تا بخشی از آن در تعطیلات تابستانی باشد و تونی در فصل آینده بتواند زودتر به ترکیب این تیم برگردد. پیش‌بینی می‌شود که پس از اعلام حکم، برنتفورد و تونی بیانیه مشترکی صادر کنند. 

تونی از نامزدهای حضور در فهرست انگلستان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محسوب می‌شد، ولی ساوت‌گیت با توجه به ترافیک خط حمله‌ خود، هری کین، مارکوس رشفورد و کالوم ویلسون را به او ترجیح داد.

بیشتر از فوتبال