جذابیت ابدی رنگ مشکی از کجا می‌آید؟

لباس مشکی رنگ پوست و مو را برجسته می‌کند

 مشکی نماد مد است و هرگز از مد نمی‌افتد-VALERY HACHE / AFP

لباس مشکی دردانه صنعت مد است و تصور تماشای یک رویداد هنری و فرهنگی یا فرش قرمز بدون یک نمونه از آن اصلا قابل تصور نیست.

پیراهن مشکی کوکو شانل در دهه ۱۹۲۰ معرفی دوباره جادوی سیاه به مد مدرن بود. مشکی هرگز از مد نمی‌افتد. در واقع بسیاری از افراد هنگام انتخاب رنگ برای لباس خود، مشکی را در اولویت قرار می‌دهند چه برای نشان دادن عشقشان به مد و چه برای انتقام!

پیراهن مشکی شاهدخت دایانا یکی از به یادماندنی ترین‌های تاریخ مد و شاید سیاست بود که دایانا آن را درست در روزی پوشید که همسرش، چارلز، ولیعهد آن زمان و پادشاه کنونی بریتانیا، به رابطه عاشقانه‌اش با کامیلا پارکر اعتراف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چرا مشکی همواره در طول زمان ماندگار بوده و چرا به مرور زمان به رنگی محبوب تبدیل شده است؟

۱ــ‌ مشکی مرموز است

از دوران باستان تاکنون رنگ مشکی با شب مرتبط بوده است؛ در نتیجه به عنوان مرموزترین رنگ در نظر گرفته می‌شود. رنگ مشکی زیبایی فریبنده‌ای دارد. همچنین با قدرت، هوش، زرق‌وبرق و تجمل همراه است. لباس‌های مشکی ظرافت، اعتماد به نفس و پیچیدگی را القا می‌کنند.

۲ــ رنگی مطمئن

مشکی رنگی خنثی است که با بسیاری از رنگ‌های دیگر به‌خوبی هماهنگ می‌شود. انتخاب لباس‌های مشکی ساده است زیرا می‌توان آن‌ها را با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هماهنگ کرد.

مشکی تقریبا برای هر موقعیتی مناسب است. اگر می‌خواهید در یک قرار ملاقات جذاب به نظر برسید، لباس مشکی بپوشید تا اندام شما را برجسته کند. مشکی همچنین رنگ اقتدار و وقار است. وقتی صحبت از ایجاد یک تاثیر اولیه خوب به میان می‌آید، مشکی مطمئن‌ترین گزینه است. لباس مشکی رنگ پوست و مو را برجسته می‌کند.

۳ــ در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید

از آنجایی که مشکی یک رنگ خنثی است، هماهنگی لباس‌ها را با هم آسان می‌کند. داشتن لباس‌های مشکی در کمد، انتخاب لباس را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و بدون اینکه زمان زیادی برای فکر کردن در مورد ترکیب و ست کردن صرف کنید، شما را جذاب نشان می‌دهد.

رنگ مشکی با هر جنس پارچه‌ای هم عالی به نظر می‌رسد؛ ابریشم، کتانی، پشم... جنس پارچه هرچه باشد، باز هم با رنگ مشکی عالی می‌شود.

۴ــ چشم‌ها را گول می‌زند

مشکی موثرترین رنگ برای فریب دادن چشم‌ها است. بسیاری از مردم مشکی را به بقیه رنگ‌ها ترجیح می‌دهند زیرا آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد.

۵ــ مناسب برای تمام سنین

هر کسی می‌تواند لباس سیاه بپوشد. برای یک خانم جاافتاده ممکن است پوشیدن رنگ‌های روشن مانند سبز بهاری یا صورتی نئون خوشایند نباشد و یک دختر نوجوان ممکن است برای پوشیدن رنگ‌ قرمز تبتی خیلی جوان به نظر برسد... اما مشکی رنگی برای همه افراد است.

با مزایایی پرشمار، لباس‌های مشکی، این رنگ بدون شک به رنگی ضروری در کمد لباس ما تبدیل خواهد شد. از آنجایی که مشکی نماد مد است، هرگز از مد نمی‌افتد و جذابیت همراه با رمزوراز در طرح‌های مشکی همیشه تاثیری ماندگار ایجاد می‌کند.

بیشتر از مُد و زیبایی