کاندوم و رابطه جنسی امن؛ موضوع صحبت جیل بایدن با جوانان کنیا

هدف جیل بایدن از سفر به آفریقا، توجه بیشتر به این قاره و متمرکز کردن تلاش‌های دولت آمریکا بر پشتیبانی از زنان و جوانان در آفریقا است

بانوی اول آمریکا در سفر پنج روزه خود به قاره آفریقا، از دو کشور نامیبیا در جنوب غرب، و کنیا در شرق دیدار کرد-REUTERS/Thomas Mukoya

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، روز شنبه، ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، در نایروبی، پایتخت کنیا، با جمعی از جوانان این کشور دیدار کرد و حضور و مشارکت آنان را در امر آموزش  بهداشت جنسی ستود. جیل بایدن همچنین در نشست گروهی از زنان که نظام بانکی خود را ایجاد کرده‌اند، شرکت کرد و با گروهی از کارآفرین‌های محلی گفت‌وگو کرد که برنامه‌ای برای تامین و آموزش استفاده از تراکتور برای کشاورزان ایجاد کرده‌اند. 

بانوی اول آمریکا در سفر پنج روزه خود به قاره آفریقا، از دو کشور نامیبیا در جنوب غرب، و کنیا در شرق دیدار کرد. هدف او از این سفر، توجه بیشتر به این قاره و متمرکز کردن تلاش‌های دولت آمریکا بر پشتیبانی از زنان و جوانان در آفریقا است. 

جیل بایدن در جشنواره «شوجاز کانکت» کنیا کوشید با شکستن تابوها، از موضوعاتی همچون رابطه جنسی امن، قرص ضدبارداری و استفاده از کاندوم بگوید. او گفت: «این‌ها مسائلی‌ است که همه مردم واقعا باید درباره‌شان صحبت کنند و با این حال، چنین نمی‌کنند و عواقب فقدان آن بسیار خطیر است. بسیار خوشحالم که این همه جوان اینجا می‌بینم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جشنواره «شوجاز کانکت» کنیا را بنیاد‌ «زنده ماندن» برگزار می‌کند که در همکاری با اداره توسعه بین‌المللی آمریکا و «برنامه اضطراری رئیس‌ جمهوری برای نجات از ایدز»، می‌کوشد به جوانان کنیا در مورد چگونگی پیشگیری از ابتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی» آموزش دهد. 

جیل بایدن در چهارمین روز سفر پنج روزه آفریقایی خود را پشت سر می‌گذارد و در این چند روز، بیش از همه به دو موضوع آموزش در زمینه ایدز و کارآموزی به جوانان و زنان پرداخته است. 

دولت بایدن در حالی می‌کوشد روابط واشنگتن را با آفریقا گسترش دهد که بسیاری از کشورهای این قاره معتقدند آمریکا به آن‌ها توجه کافی نشان نداده است. از جمله اهداف آمریکا، مقابله با نفوذ چین در این قاره است. 

بانوی اول آمریکا روز یکشنبه برای اتمام سفر خود به منطقه‌ای نزدیک مرز کنیا و تانزانیا رفت تا در مورد قحطی بزرگی که جان بسیاری را به خطر انداخته است، هشدار دهد و خواهان افزایش کمک‌های جهانی شود.