یک شبکه طرفدار نازی‌ها در ایتالیا شناسایی شد

پلیس تسلیحات متعلق به این شبکه را ضبط کرده است

تعدادی از لوازم ضبط شده از این شبکه فاشیستی- POLIZIA DI STATO/HANDOUT VIA REUTERS

پلیس ایتالیا توطئه یک گروه افراطی برای تشکیل یک حزب جدید نازی را خنثی کرده و از آن‌ها مقادیر متنابهی اسلحه از جمله تفنگ‌های تک‌تیرانداز و شمشیر کشف کرده است.

تصاویری که کارآگاهان پلیس منتشر کرده‌اند حاوی چندین قبضه تفنگ، جلیقه‌های ضد گلوله، چاقو و سلاح‌های شبیه به چنگال‌های «ولورین» است که از مخفیگاه‌های این گروه در گوشه و کنار ایتالیا کشف شده است.

در این عملیات که به مدت دو سال با همکاری واحدهای پلیس ۱۶ شهر ایتالیا -از سیسیل گرفته تا آلپ- ادامه داشته، مشخص شده که این گروه با افراد همفکرشان از جمله در بریتانیا در تماس بوده‌اند.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که «یک شبکه بزرگ ساکنان مناطق مختلف را که در ایدئولوژی‌های افراطی‌شان اشتراک نظر داشته و آماده ایجاد یک جنبش بیگانه هراسی، طرفدار نازیسم و ضد یهود» بوده اند، خنثی کرده است.

مقامات پلیس از ذکر این که چند نفر عضو این گروه بوده یا بازداشت شده‌اند، خودداری کرد.

در ایتالیا «هواداری از فاشیسم» و تلاش برای احیای احزاب فاشیستی یک جرم جنایی محسوب می‌شود.

در عملیات تجسسی پلیس، از ۱۹ محلی که حزب موسوم به «حزب سوسیالیست ملی کارگران ایتالیا» از آن استفاده می‌کرده، اشیای مرتبط با آلمان نازی، از جمله علامت صلیب شکسته و تصاویر آدولف هیتلر به دست آمده است.

پلیس همچنین در عملیاتش علیه این گروه، مقادیری اسلحه از قبیل تپانچه، تفنگ شکاری و تیر و کمان کشف کرده است.

به گفته پلیس ایتالیا، این گروه با گروه‌های افراطی در پرتغال، بریتانیا و فرانسه نیز ارتباط داشته است.

در ماه ژوئیه، پلیس ایتالیا یک محموله عظیم اسلحه از جمله موشک‌های هوا به هوا را که متعلق به گروه‌های راست افراطی بود کشف کرد، و در ماه نوامبر، دو مرد را به اتهام ارتباط با یک گروه دیگر طرفدار نازی‌ها و ظن توطئه حمله به یک مسجد، بازداشت کرد.

گزارش‌ تکمیلی از رویترز

© The Independent