نگرانی از حذف حساب‌ کاربرانِ درگذشته؛ توییتر عقب‌نشینی کرد

توییتر ابتدا قصد داشت حساب‌های غیرفعال را حذف کند

بسیاری از توییتر خواسته بودند تا رد پای دیجیتالی درگذشتگان را از بین نبرد- GLENN CHAPMAN/AFP

پس از آن که کاربران توییتر از پاک شدن حساب کاربری عزیزان از دست رفته‌شان ابراز نگرانی کردند، توییتر اعلام کرده برنامه پاک کردن حساب‌های کاربری بلااستفاده را متوقف می‌کند.

روز چهارشنبه توییتر اعلام کرد همه حساب‌هایی که شش ماه است غیرفعال‌اند، از جمله حساب کاربران درگذشته را از تارنمای این رسانه پاک می‌‌کند.

بر خلاف فیسبوک، توییتر در حال حاضر امکانی برای به یادگار نگه داشتن حساب درگذشتگان ندارد.

در پی اعلام این تصمیم بسیاری از مردم از این شرکت خواستند این حساب‌ها را باز نگه‌دارد تا رد پای دیجیتالی درگذشتگان پاک نشود.

در واکنش به این درخواست‌ها توییتر اعلام کرده تصمیم اولیه‌اش که قرار بوده فعلاً فقط در مورد حساب‌های کاربری در حوزه اتحادیه اروپا اعمال شود، «اشتباه» بوده و گفته تا وقتی که امکانی برای به یادگار نگه داشتن حساب‌های غیرفعال ایجاد نکرده، هیچ‌یک از آن‌ها را پاک نخواهد کرد.

این شرکت در یک رشته توییت نوشته است: «واکنش شما به تصمیم ‌ما مبنی بر حذف حساب‌های غیرفعال را متوجه شدیم و می‌خواهیم پاسخگو باشیم و توضیح دهیم. اتفاقی که می‌افتد این است: این تصمیم فعلاً فقط در حوزه اتحادیه اروپا اعمال می‌شود. ما همواره رویه‌ای برای حساب‌های غیرفعال داشته‌ایم اما پیوسته آن را اجرا نکرده‌ایم. یکی از علت‌هایی که می‌خواهیم اجرای این رویه را از اتحادیه اروپا شروع کنیم، وجود قوانین حریم شخصی (مانند مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا) در این منطقه است. ما نظر شما را در مورد اثری که این تصمیم بر حساب کاربران درگذشته می‌گذارد شنیدیم. اشتباه از سوی ما بود. تا وقتی که امکانی برای به یادگار نگه داشتن حساب‌های غیرفعال ایجاد نکرده‌ایم، هیچ‌یک از آن‌ها را پاک نخواهیم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت در توییت‌های بعدی‌ گفته: «ممکن است در آینده سیاست برخورد با حساب‌های غیرفعال را در سطح وسیع‌تری اعمال کنیم، اما در این صورت از پیش همه شما را در جریان قرار خواهیم داد. پس از آنکه با مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا هماهنگ شدیم، احتمالاً در آینده سیاست برخورد با حساب‌های غیرفعال را در سطح وسیع‌تری اعمال می‌کنیم و با مقررات سایر نقاط جهان نیز خود را تطبیق می‌دهیم تا از ارائه خدمات یکدست‌ در همه‌جا اطمینان حاصل کنیم. در این صورت از پیش همه شما را در جریان قرار خواهیم داد. بابت سردرگمی و نگرانی‌هایی که برای شما ایجاد کردیم پوزش می‌خواهیم و خبرهای بعدی را به اطلاع‌تان خواهیم رساند.»

بسیاری قدردان این حرکت توییتر شدند و از این شرکت بابت توجه به نگرانی‌های کاربرانش تشکر کردند.

یک نفر نوشت: «خیلی ممنون. کار بسیار خوبی کردید.»

کاربر دیگری گفت: «از اینکه به این موضوع توجه کردید و به کاربران احترام گذاشتید ممنونم. این کارتان برای بسیاری از مردم ارزشمند است.»

© The Independent