خداحافظی اجباری سرخیو راموس از تیم ملی اسپانیا

مدافع پاری سن ژرمن گفت که بعد از تماس دلافوئنته چاره‌ای جز وداع با پیراهن سرخ محبوبش ندارد

مدافع با سابقه پاری سن ژرمن، با ۱۸۰ بازی ملی رکورددار بازی برای تیم ملی اسپانیا محسوب می‌شود - REUTERS/Eric Gaillard

سرخیو راموس، مدافع ۳۶ ساله پاری سن ژرمن، با انتشار متنی اعلام کرد که به‌رغم میلش از تیم ملی اسپانیا خداحافظی می‌کند. راموس گفت که لوئیز دلافوئنته، سرمربی جدید اسپانیا، تماس گرفته و گفته است که روی او حساب نمی‌کند. راموس در جام جهانی ۲۰۲۲ غایب بود، ولی امید داشت که با رفتن لوئیز انریکه دوباره فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را پیدا کند.

مدافع با سابقه پاری سن ژرمن، با ۱۸۰ بازی ملی رکورددار بازی برای تیم ملی اسپانیا محسوب می‌شود و ۲۳ گل ملی هم در کارنامه‌اش دارد. او در سال ۲۰۰۵، وقتی فقط ۱۸سال داشت اولین بازی ملی‌اش را مقابل چین تجربه کرد. راموس بعد از آن حضور ثابتی در ترکیب اسپانیا داشت و عضوی از نسل طلایی فوتبال این کشور بود که به قهرمانی یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ رسید.

او آخرین بار در ماه مارس سال ۲۰۲۱ مقابل کوزوو پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد، ولی پیش از جام ملت‌های اروپا مصدومیتی داشت که باعث شد انریکه از او صرف‌نظر کند و بعد از آن جام جهانی را هم از خانه تماشا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راموس مدعی است که تصمیم دلافوئنته به دلایل غیر ورزشی بوده است. کاپیتان سابق رئال مادرید نوشته است: «زمان آن رسیده است تا با تیم ملی و پیراهن قرمز دوست‌داشتنی‌اش خداحافظی کنم. من تماسی از سرمربی فعلی تیم ملی داشتم که گفت بدون توجه به سطح کیفی‌ام، دیگر روی من حساب نمی‌کند. با نهایت تاسف این پایان ماجراجویی است که امید داشتم طولانی‌تر شود و در تناسب با موفقیت‌هایی که با پیراهن سرخ داشته‌ام، پایان شیرین‌تری برایم داشته باشد.»

راموس معتقد است که این تصمیم مخالف شایسته‌سالاری است و اضافه کرده: «فروتنانه باور دارم که این مسیر باید با تصمیم شخصی‌ام یا به‌دلیل نمایش پایین‌تر از انتظار من به پایان می‌رسید، نه به خاطر سن یا دلایل دیگر. جوان یا مسن بودن یک امتیاز یا نقص نیست و لزوما ارتباطی به نمایش یا توانایی بازیکن ندارد. من با تحسین و غبطه تماشاگر بازی مودریچ، مسی، پپه و ... در تیم ملی کشورشان هستم که بر اساس سنت، ارزش‌ها، شایسته‌سالاری و عدالت در فوتبال است. متاسفانه این اتفاق برای من رخ نخواهد داد، چون فوتبال همیشه عادلانه نیست و فوتبال هرگز فقط فوتبال نبوده است.»

راموس فصل گذشته به‌دلیل مصدومیت، بیشتر بازی‌های پاری سن ژرمن را از دست داد، ولی در فصل جاری حضور ثابتی در ترکیب این تیم فرانسوی داشت. قرارداد او با قهرمان لیگ فرانسه تا پایان فصل اعتبار دارد.

بیشتر از فوتبال