دانش‌آموزان ملانیا ترامپ را هو کردند و سخنرانی او را برهم زدند

این اتفاق در اجلاس مربوط به اعتیاد در بالتیمور رخ داد

بانوی اول، ملانیا ترامپ، در مراسم ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی و راهنمایی در بالتیمور، در حالی که درباره بحران پایدار اعتیاد به مواد مخدر که گریبانگیر آمریکایی‌ها شده است صحبت می‌کرد، با هو کردن مداوم دانش‌آموزان روبرو شد.

شدت هو کردن‌ها از همان ابتدا برای خانم ترامپ آشکار بود. او در طول ریاست‌جمهوری شوهرش، که به شدت قطبی شده، از هرگونه برخورد و واکنش مستقیمی پرهیز کرده است. خبرنگارانی که مرتب فعالیت‌های او را پوشش می‌دهند، روز سه‌شنبه اشاره کردند تا کنون در جاهایی که بانوی اول به تنهایی ظاهر شده، هرگز با این میزان از خشم و اعتراض روبرو نشده‌ است.

در جریان این رویداد که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، هنگام معرفی ملانیا بر روی سکوی سخنرانی اجلاس جوانان بالتیمور، صدای هو کردن مخاطبان در کنار تشویق شمار اندکی از آنها شنیده می‌شد. این هو کردن حدود یک دقیقه ادامه پیدا کرد، و سپس در طول سخنرانی او چندین بار تکرار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیت بنت، گزارشگر سی‌ان‌ان، که در این مراسم حضور داشت و در چارچوب گروه رسانه‌ای کاخ سفید گزارش می‌داد در توییتی نوشت: «در طول سه سالی که من حضور خانم ترامپ در مراسم‌ها را پوشش داده‌ام، این بدترین مورد هو کردن، در آن دسته از مراسم‌های عمومی بوده که او به تنهایی در آنها حضور داشته و سخنرانی کرده است.»

موضوع این مراسم که در محوطه دانشگاه مریلند بالتیمور کانتی برگزار شد، تأثیر اعتیاد به مواد مخدر بر جوانان آمریکایی بود. خانم ترامپ که در برابر هو کردن‌ها و سروصدای مخاطبان آرامش خود را حفظ کرده بود، از آنها تشکر کرد و به دانش‌آموزان حاضر وعده داد که در چارچوب کارزار «بهترین باشید» به مبارزه برای آنها ادامه خواهد داد.

او گفت: «از همه دانش آموزانی که در اینجا حضور دارند تشکر می‌کنم. من به شماها به خاطر داشتن شجاعت لازم برای اعتراف به این که بلای همه‌گیر مواد مخدر به شدت بر شما تأثیر گذاشته افتخار می‌کنم.»

او در ادامه گفت: « توسعه آموزش و آگاهی درباره این موضوع همیشه یکی از اولویت‌های اصلی من خواهد بود. من در این نبرد با شما هستم و برای شما می جنگم. اگر در حال حاضر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنید، شما را تشویق می‌کنم که درخواست کمک کنید - از معلم، والدین، دوستان، پدربزرگ و مادربزرگ، مربی یا کشیش محله‌تان. با بزرگسالی که به او اعتماد دارید صحبت کنید. هیچ‌گاه برای درخواست کمک دیر نیست.»

پس از هتاکی‌‌های دونالد ترامپ به ساکنان بالتیمور در اوایل سال جاری، جای تعجب نیست که آنها احترام چندانی برای خانواده ترامپ قائل نباشند. در آن زمان ترامپ گفت موش و فقر این شهر را فرا‌ گرفته است. این سخنان باعث اعتراض در سطح ملی و شروع بحث‌هایی درباره نرخ فقر در این شهر و در بین اقلیت‌ها شد.

اما خانم ترامپ تنها بانوی اولی نیست که هو می‌شود؛ اگرچه این برای همسران رئیس‌جمهوری‌ها – که در طول تاریخ همواره بسیار محبوب‌تر از شوهران‌شان بوده‌اند – غیرعادی است که با چنین استقبال سردی روبرو شوند.  

مثلا، بانوی اول پیشین، میشل اوباما، در سال 2011 در هنگام شرکت در مراسم ناسکار در کنار دکتر جیل بایدن، همسر جو بایدن، به شکلی فراموش نشدنی هو شد. طبق گزارشات، او در موقعیت‌های دیگری نیز در مقام بانوی اول هو شده است.

ولی موارد ثبت‌شده بسیار کمی وجود دارند که در آن بانوی اول اسبق، لورا بوش، همسر جرج بوش پسر، در یک مراسم عمومی هو شده باشد.        

 

© The Independent

بیشتر از جهان