سفر ناگهانی ترامپ به افغانستان

آیا راه‌پیمایی روز جمعه هواداران عبدالله عبدالله برگزار خواهد شد؟

رئیس جمهور آمریکا در یک سفر غافلگیرانه و از پیش اعلام نشده به افغانستان رفته است. دقایقی پیش اعلام شد که دونالد ترامپ به افغانستان رفته است تا جشن روزشکرگزاری را بین سربازان آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی «بگرام» شهر کابل در افغانستان سپری کند.

رئیس جمهور افغانستان، اشرف غنی، هم دونالد ترامپ را ملاقات کرده است. هنوز چندوچونی درباره گفتگو ترامپ با اشرف غنی ازاین پایگاه نظامی به بیرون درز نکرده است اما نکته سوال‌ برانگیز درباره این دیدار این است که با توجه به اعلام نشدن نتایج انتخابات در افغانستان آیا می‌توان این دیدار را به نوعی مشروعیت بخشی به ریاست جمهوری اشرف غنی دارد از سوی ترامپ دانست یانه؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری افعانستان یعنی دکتر«عبدالله عبدالله» از پیش اعلام کرده بود که فردا جمعه هوادارانش به خیابان بیایند تا درباره روند رسیدگی به اعلام نتایج انتخابات راه‌پیمایی کنند. راهپیمایی که به‌نظر می‌رسد با توجه به حضور رئیس جمهور آمریکا در افغانستان شاید دستخوش تغییراتی نیز بشود. 

از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز اعلام کرده که از تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان کم خواهد کرد هرچند که دقیقا به تعداد کاهش تعداد نیروها اشاره‌ای نکرده است. ترامپ هم‌چنین درباره مذاکرات با طالبان هم سخن گفته و آن‌طور که خبرگزاری رویترز نوشته است در آستانه این دیدار امکان توافق صلح با طالبان افزایش یافته است. 

 

بیشتر از