مخالفت دادگاه اسپانیایی با آزادی موقت دنی آلوز

ستاره برزیلی به اتهام تجاوز زندانی شده و منتظر دادگاه تجدیدنظر است

دادگاه بارسلونا: «خطر فرار او از اسپانیا با توجه به حکم سنگین و توانایی مالی‌اش بالا است»ـ Jewel SAMAD / AFP

دادگاه اسپانیایی با درخواست آزادی موقت دنی آلوز، ستاره سابق بارسا و تیم ملی برزیل، مخالفت کرد. آلوز به اتهام تجاوز جنسی زندانی شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

آلوز ۳۹ ساله به اتهام تجاوز به یک زن در یک کلاب شبانه شهر بارسلونا در ماه دسامبر زندانی شده است، هرچند خودش این اتهام را قبول ندارد و معتقد است که این رابطه با رضایت دوجانبه بوده است.

وکیل آلوز درخواست داده بود که موکلش با سپردن گذرنامه و بستن پابند الکترونیک موقتا آزاد شود، ولی دادگاه به‌دلیل احتمال فرار هوایی از اسپانیا با آن مخالفت کرده است. دادگاه بارسلونا در بیانیه‌اش نوشته است: «خطر فرار او از اسپانیا با توجه به حکم سنگین و توانایی مالی‌اش بالا است.»

زندانی شدن آلوز به سوژه داغی برای رسانه‌های اسپانیایی تبدیل شده است. یک برنامه تلویزیونی در اسپانیا توانسته با یکی از همبندهای آلوز درباره وضعیت ستاره سابق بارسا صحبت کند. او گفته است که آلوز در زندان جدی است، ترجیح می‌دهد خیلی جلب توجه نکند و حتی با خرید اقلام مورد نیاز بقیه زندانیان، تلاش می‌کند به آن‌ها کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زندانی گفت: «او هر وقت که می‌تواند کمک می‌کند. او تلاش می‌کند که مورد توجه نباشد و خیلی مهربان است. او در زندان مثل یک ستاره رفتار نمی‌کند. تعدادی از مقام‌های زندان برای او چاپلوسی می‌کنند و دیگران هم از حضورش در آن‌جا خوشحال‌اند.»

ژوانا سانز، همسر آلوز، از کنجکاوی رسانه‌ها به ستوه آمده است. سانز که یک مدل است برای یک رویداد دنیای مد به مادرید سفر کرده بود و تحت محاصره خبرنگاران قرار گرفت. او عقیده دارد که آن‌ها رفتاری انسانی ندارند: «خبرنگارانی که مرا احاطه کرده بودند، انسان‌های وحشتناکی بودند. امیدوارم که آن‌ها شب با وجدان راحتی بخوابند.»

آلوز که برای تیم پوماس در لیگ مکزیک بازی می‌کرد، برای مراسم تشییع جنازه مادر همسرش به اسپانیا برگشته بود که پلیس او را به اتهام تجاوز جنسی دستگیر کرد. بعد از این اتفاق، باشگاه مکزیکی قرارداد آلوز را فسخ کرد.

بیشتر از فوتبال