رنسانس منچستریونایتد با تن‌هاگ

شیاطین سرخ با سرمربی جدید هلندی در چهار جام بخت قهرمانی دارند

تن‌هاگ در آستانه دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل بارسا و نیوکاسل از هواداران خواست که تیمش را تنها نگذارند-OLI SCARFF / AFP

انتخاب اریک تن‌هاگ به عنوان سرمربی منچستریونایتد در شروع فصل با تردیدهای زیادی همراه بود. مربی هلندی در آژاکس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، ولی سپردن یکی از بزرگترین تیم‌های اروپا به کسی که سابقه همکاری با ستارگانی در این مقیاس نداشت و البته فوتبال انگلیس را نمی‌شناخت، هواداران را نگران کرده بود که او هم مثل بقیه مربیان دوره پسافرگوسن نتواند انتظارات را برآورده کند.
فصل به نیمه رسیده و نگرانی هواداران جایش را به امیدواری برای بازگشت منچستریونایتد به جمع بزرگان لیگ برتر و فوتبال اروپا داده است. پروژه تن‌هاگ به خوبی پیش می‌رود و منچستریونایتد هنوز در چهار جام شانس قهرمانی دارد.
تساوی ۲-۲ پنجشنبه در نوکمپ آنها را امیدوار کرد که با برتری مقابل بارسا در بازی برگشت به مرحله بعدی لیگ اروپا برسند. رقابت دو قهرمان سابق اروپا یک فینال زودرس محسوب می‌شود که بازی برگشت آن پنجشنبه همین هفته در ورزشگاه اولدترافورد خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


منچستر پیش از این بازی سرنوشت‌ساز، عصر یکشنبه با ترکیبی متفاوت موفق شد لستر را با سه گل شکست بدهد و در جدول لیگ برتر به سه امتیازی منچسترسیتی برسد. یونایتد در رده سوم تنها پنج امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد و نمی‌توان این تیم را از جمع مدعیان قهرمانی کنار گذاشت، هرچند شاگردان آرتتا هنوز یک بازی عقب‌افتاده دارند. البته احتمال قهرمانی یونایتد در لیگ برتر بالا نیست، ولی تن‌هاگ خیال هواداران را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده راحت کرده است.
منچستریونایتد سه روز بعد از بازی برگشت مقابل بارسا یکشنبه به ورزشگاه ومبلی می‌رود تا در فینال جام اتحادیه با نیوکاسل روبرو شود. آخرین قهرمانی یونایتد به شش سال قبل برمی‌گردد که تیم مورینیو در فینال لیگ اروپا آژاکس را دو بر صفر شکست داد. فتح این جام در اولین فصل حضور تن‌هاگ در اولدترافورد دستاورد مهمی محسوب خواهد شد. یونایتد در جدول جام حذفی هم حاضر است و در دور پنجم باید با وستهم روبرو شود.
تن‌هاگ در آستانه دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل بارسا و نیوکاسل از هواداران خواست که تیمش را تنها نگذارند. مربی هلندی بعد از پیروزی مقابل لستر گفت: «از هواداران می‌خواهم پنجشنبه به ورزشگاه بیایند. ما بازی بزرگی داریم. حتما در ورزشگاه حاضر باشید. ما کنار هم بارسا را شکست خواهیم داد.»
او نمی‌خواهد در این روزهای حساس انتظار مضاعفی برای قهرمانی لیگ برتر بوجود بیاورد و گفت: «ما در ماه فوریه هستیم و زود است که درباره رقابت قهرمانی لیگ صحبت کنیم. ما پنجشنبه بازی بزرگی داریم و تمرکز ما روی آن است. این تنها موضوعی است که اهمیت دارد. باید بجنگیم و نقشه بازی صحیحی داشته باشیم. هواداران هم باید اولدترافورد را به یک قلعه نفوذناپذیر تبدیل کنند.»

بیشتر از فوتبال