مشاور رئیس ‌جمهور آمریکا: «ترامپ برگزیده خداست»

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، ترامپ را به پادشاهان کتاب مقدس تشبیه کرده است

 ریک پری در مارس ۲۰۱۷ برای اولین بار به عنوان وزیر انرژی منصوب شد Alex Wong/AFP

در پیش‌نمایش مصاحبه‌ای که یکشنبه شب در فاکس نیوز نشان داده شد، مشاور ترامپ، که خود به علت نقش داشتن در پرونده رسوایی اوکراین مورد تحقیق قرار گرفته است، رئیس جمهوری آمریکا را به شماری از پادشاهانی که کتاب مقدس از آنها نام برده است، تشبیه کرده است.

در آن مصاحبه، پری به مجری برنامه می‌گوید: «خداوند در طول تاریخ از افراد ناکامل استفاده کرده است. داود شاه کامل نبود، شاول کامل نبود، سلیمان کامل نبود.»

وی فاش می‌کند که حدود یک ماه پیش، یک صفحه متن در مورد پادشاهان ذکر شده در کتاب عهد عتیق به ترامپ داده است.

پری می‌گوید: «من این متن را به او دادم و گفتم «جناب رئیس ‌جمهوری، می‌دانم کسانی هستند که می‌گویند شما یک برگزیده‌اید» و سپس خودم هم گفتم «شما یک برگزیده‌اید». گفتم، «اگر شما یک مسیحی معتقد باشید، می‌دانید که خدا چه نقشه‌ای برای افرادی دارد که در حکومت ما در این سیاره بر ما حکم می‌رانند و درباره ما داوری می‌کنند.»

پس از آن که این مصاحبه برنامه «فاکس اند فرندز» مورد تمسخر قرار گرفت، اد هنری، خبرنگار فاکس نیوز، ادعا كرد كه پری گفته است، رئیس جمهوری «توسط خدا فرستاده شده تا كارهای بزرگی انجام دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سخنان وزیر انرژی در حالی مطرح می‌شود که تحقیقات استیضاح در مورد رئیس ‌جمهوری در جریان است. ترامپ متهم است که به طور غیرقانونی کوشیده است از مقامات اوکراین کمک بگیرد تا شانس خود را برای انتخاب مجدد در سال آینده، افزایش دهد.

پری تاکنون از پذیرش احضاریه کنگره خودداری کرده است، و نیز حاضر نشده است اسناد درخواست شده را ارائه دهد، یا در برابر تیم تحقیقات استیضاح شهادت بدهد.

این سیاستمدار تگزاسی، در دوران مسئولیت خود نقشی اساسی در حمایت از آنچه ترامپ سیاست تسلط آمریکا بر بازار انرژی می‌خواند (که به افزایش صادرات سوخت‌های فسیلی ایالات متحده کمک کرده است) ایفا کرده است.

پری که در مارس ۲۰۱۷ برای اولین بار به عنوان وزیر انرژی منصوب شد، انتظار می‌رود در یکم دسامبر از سمت خود کنارگیری کند.

 

© The Independent