اعطای مدال به شکارچی رهبر داعش

دونالد ترامپ قبلا عکسی تزئینی از اعطای مدال به این سگ منتشر کرده بود

دونالد ترامپ و همسرش در رز گاردن کاخ سفید که در آن به کنان مدال افتخار داده شد، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹/

JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ به «کنان» سگ متعلق به نیروهای یگان ویژه ارتش آمریکا که در جریان حمله به مخفیگاه ابوبکر البغدادی مجروح شده بود، مدال افتخار اعطا کرد. 

پرزیدنت ترامپ و بانوی اول آمریکا همراه با مایک پنس، معاون ریاست جمهوری، در «رُز گاردن» کاخ سفید درمقابل خبرنگاران «کنان» را که بر اثر برخورد با سیم لخت برق مجروح شده بود، ستودند، اما در حالی که مایک پنس او را نوازش می کرد، نه آقای ترامپ و نه ملانیا ترامپ به «کنان» دست نزدند.

آقای ترامپ گفت:«ما به «کنان» یک مدال و یک پلاک (افتخار) دادیم. در واقع، فکر می کنم «کنان» دقیقا می دانست چه خبر است. این سگ بسیار بسیار خاص است.»

آقای ترامپ، همچنین، با اشاره به "غریزه کشتن" در «کنان» گفت در مرحله ای فکر کردند باید به او پوزه بند زد اما «کنان» در تمام طول کنفرانس خبری و پیش از این که تصمیم بگیرد دیگر از قلاده اش خسته شده، به خوبی رفتار کرد.

به دنبال حمله نظامی ماه گذشته و پس از این که آقای ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت در جریان این حمله یک سگ ارتش آمریکا مجروح شده، «کنان» در رسانه ها به مظهر این حمله تبدیل شد. 

کمی بعد، پرزیدنت ترامپ، تصویر «کنان» را در توئیتر به اشتراک گذاشت و نوشت:«ما تصویر این سگ عالی البته نه اسمش را که چنین عملیات قابل تحسینی در دستگیری و کشتن رهبر داعش، ابوبکر البغدادی، انجام داده، از پرونده محرمانه خارج می کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمی بعد، آقای ترامپ عکس دستکاری شده ای از خود را به اشتراک گذاشت که در حال انداختن مدال افتخار به دور گردن «کنان» است.  

در مراسم «رز گاردن»، پرزیدنت ترامپ «کنان» را که از نژاد «مالینوا»ی بلژیکی است، «قابل تحسین، واقعا قابل تحسین» خواند و گفت برخی از افرادی که در حمله به مخفیگاه البغدادی شرکت داشتند نیز با او در دفتر ریاست جمهوری دیدار کرده اند، هرچند به دلایل آشکار، نمی توانند در مقابل رسانه ها ظاهر شوند.

آقای ترامپ، همچنین، به خبرنگاران گفت به او گفته شده «کنان» می تواند یک مرد بسیار قوی را در جنگ شکست بدهد، اما افزود«ببینید در این شرایط چقدر زیبا و آرام است.»

سپس، آقای ترامپ با مزاح به خبرنگاری که در نزدیکی «کنان» ایستاده بود گفت:«شانس آورده ای امروز (کنان) خوش اخلاق است.»

در حالی که رئیس جمهور و بانوی اول به داخل کاخ سفید باز می گشتند، سئوال های خبرنگاران که آن را با صدای بلند فریاد می زدند بی جواب ماند، اما آقای ترامپ در مقابل سئوال یکی از خبرنگاران لبخند زد که از ملانیا ترامپ پرسید، آیا می خواهد برای پسرشان، بارون، یک سگ بیاورد؟ به نظر می رسد خانم ترامپ در پاسخ گفت:«نه!» 

© The Independent

بیشتر از جهان