میلیاردر ایرانی آمریکایی خواهان خرید باشگاه تاتنهام

جم نجفی که سابقه سرمایه‌گذاری در فرمول یک و ان‌‌بی‌ای را دارد خواهان ارائه پیشنهادی ۳.۷۵ میلیارد دلاری به باشگاه لندنی است

باشگاه تاتنهام به گاردین خبر داده که هنوز این پیشنهاد را دریافت نکرده است-AFP و Public media

جم نجفی، میلیارد ایرانی–آمریکایی، خواهان ارائه پیشنهادی برای خرید باشگاه لیگ برتری تاتنهام است. فایننشال‌تایمز گزارش داد که او می‌خواهد پیشنهادی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری به این باشگاه لندنی ارائه دهد. نجفی رئیس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ورزشیMSP است که پیش از این خواهان خرید سهام باشگاه اورتون بود و این بار همراه با کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران، می‌خواهد در هفته‌های آینده  به جو لوئیز، مالک تاتنهام، و دانیل لوی، مدیر این باشگاه، پیشنهادی ارائه دهد. البته باشگاه تاتنهام به گاردین خبر داده که هنوز این پیشنهاد را دریافت نکرده است.

پیشنهاد این گروه شامل ارزش حدود سه میلیارد دلاری تاتنهام است و ۷۵۰ میلیون دلار هم برای بدهی‌های این باشگاه در نظر گرفته شده است.

در گزارش فایننشال‌تایمز آمده است: «انتقال مالکیت باشگاه شمال لندنی تاتنهام به معنی هزینه بیشتر این تیم در تلاش برای قهرمانی لیگ برتر و  سایر جام‌ها خواهد بود.» آخرین قهرمانی تاتنهام به فتح جام اتحادیه انگلستان در ۲۰۰۸ برمی‌گردد و تلاش‌های ناموفق این باشگاه لندنی برای قهرمانی در سال‌های گذشته، دستمایه طنز رسانه‌ها و طرفداران تیم‌های رقیب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


MSP در دسامبر ۲۰۲۰ با پرداخت ۱۸۵ میلیون پوند، ۱۵ درصد سهام تیم فرمول یک «مک لارن» را خرید و همچنین سهامدار باشگاه‌های آلکورکون در اسپانیا، بورن در بلژیک، و آگزبورگ در آلمان است. پیش از این گزارش شده بود که این شرکت جویای خرید بخشی از سهام اورتون از فرهاد مشیری، سهامدار عمده این باشگاه، است. ماه گذشته نجفی همراه جف مراد، مدیرعامل، و پت تیلور، نایب‌رئیس شرکت، برای تماشای بازی اورتون مقابل ساوتهمپتون، به ورزشگاه گودیسون پارک رفته بودند.

نجفی ۶۰ ساله یکی از مالکان مشترک تیم فینیکس سانز در ان‌بی‌ای است. به گزارش «تاک اسپرت»، او در مصاحبه‌ای گفته است که علاقه به این تیم بسکتبال، به او کمک کرد که زبان انگلیسی یاد بگیرد: «در ۱۲ سالگی از ایران به آمریکا آمدم و یک کلمه هم انگلیسی بلد نبودم. در یک آپارتمان کوچک در یکی از محله‌های فقیرنشین شهر فینیکس زندگی می‌کردم و فرصتی برای مکالمه و یادگیری زبان نداشتم. زبان انگلیسی را با تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مخصوصا فینال ان‌بی‌ای یاد گرفتم. سانز در فینال سال ۱۹۷۶ مقابل بوستون سلتیکس بازی می‌کرد. وقتی در سال ۲۰۰۹ این بخت را داشتم که مالک این باشگاه شوم، خودم را نیشگون می‌گرفتم تا ببینم واقعیت دارد یا نه!»

نجفی فارغ‌التحصیل اقتصاد کسب‌و‌کار از دانشگاه هاروارد است. به گزارش دیلی میل، ثروت خالص نجفی در سال ۲۰۲۱ حدود سه و نیم میلیارد دلار برآورد شده بود.

بیشتر از فوتبال