قهرمانی بدون شکست خاتون بم در لیگ برتر فوتبال زنان

این نهمین قهرمانی شاگردان مرضیه جعفری است و تیم بمی پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود

قهرمانی خاتون هفته پیش با برتری ۹ بر یک مقابل پیکان البرز قطعی شده بود-وبسایت فوتبالی

خاتون بم در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران، تیم فرا ایساتیس کران فارس را با یک گل برد تا بدون شکست قهرمان شود. این نهمین قهرمانی خاتون بم در پانزده دوره برگزاری لیگ برتر محسوب می‌شود و این تیم که در شروع با نام شهرداری بم فعالیت می‌کرد، پرافتخارترین تیم این مسابقات است. هنوز یک هفته از مسابقات لیگ برتر باقی مانده، ولی با توجه به کناره‌گیری حریف هفته آینده‌اش، کیان نیشابور، این آخرین بازی فصل خاتون بم محسوب می‌شد.

بازی‌های لیگ زنان را صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نمی‌کند و باشگاه‌ها از حق‌پخش درآمد ندارند و نمی‌توانند برای جذب تبلیغات فرصت داشته باشند. این نکته، فارغ از اینکه دیده شدن از حقوق بدیهی هر ورزشکار حرفه‌ای است، به اقتصاد ورزش زنان در ایران به شدت آسیب می‌‌زند.

قهرمانی خاتون هفته پیش با برتری ۹ بر یک مقابل پیکان البرز قطعی شده بود و این هفته پیش از شروع بازی، بازیکنان فرا ایساتیس برای بازیکنان تیم قهرمان تونل افتخار تشکیل دادند. مرضیه جعفری با توجه به قطعی شدن قهرمانی در این بازی، بیشتر بازیکنان ذخیره‌اش را در ترکیب قرار داده بود. خاتون با این نتیجه، تعداد بردهای این فصل را به ۱۵ رساند و فقط دو تساوی مقابل سپاهان و شهرداری سیرجان، تیم‌های دوم و سوم جدول، داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جعفری که با ۹ قهرمانی پرافتخاترین مربی لیگ برتر محسوب می‌شود، هفته گذشته درباره موفقیت جدید تیمش به روزنامه شهروند گفت: «خدا را شاکرم که نهمین قهرمانی را کسب کردیم تا همچنان با اختلاف، پرافتخارترین تیم در فوتبال زنان ایران باشیم. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد. فکر می‌کنم دلایل مختلفی برای این قهرمانی‌ها وجود دارد. بازیکنانم با من به‌عنوان مربی همدل هستند و مجموعه تیم، اسپانسر، مدیران و مسئولان شهر بم، همه کنار هم هستیم. در طول این سال‌ها هدف ما همیشه قهرمانی بوده و من این را هر سال به بازیکنانم تاکید می‌کنم. در تیم ما برنده‌ شدن اهمیت دارد و بازیکنانم عطش سیری‌‌ناپذیری برای پیروزی در تمام مسابقات دارند. تمام بازیکنان به تیم تعصب دارند و با تمام وجود دنبال خوشحال کردن مردم شهر بم هستند.»

خاتون با ۴۷ امتیاز، ۵۷ گل زده و فقط پنج گل خورده، آمار بی‌نظیری در این فصل ثبت کرد. نزدیک‌ترین رقیب این تیم، سپاهان بود که با ۴۳ امتیاز نایب‌قهرمانی‌اش را قطعی کرده است. هدایت این تیم بر عهده مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی زنان ایران، است که در آخرین بازی‌اش موفق شد بادرود تهران را با ۹ گل شکست دهد. سپاهان با این برد پرگل، تعداد گل‌هایش را به ۶۲ رساند تا بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشد.

افسانه چترنور، مهاجم شهرداری سیرجان که در جریان برد پنج بر صفر این هفته تیمش مقابل پالایش گاز ایلام چهار گل زد، موفق شد با ۲۴ گل به صدر جدول گلزنان صعود کند. پیش از این، عنوان بهترین گلزن لیگ برتر زنان با ۲۱ گل در اختیار زهرا قنبری بود، ولی مهاجم ۳۰ ساله خاتون بم این هفته نتوانست گلی بزند و دیگر فرصتی برای جبران فاصله‌اش ندارد.

بیشتر از فوتبال