پیشنهاد ۳.۱ میلیارد پوندی تاجر ایرانی-آمریکایی برای خرید تاتنهام

نجفی قرار است ۷۰ درصد سهام تاتنهام را در اختیار بگیرد و ۳۰ درصد باقی مانده را گروهی از سرمایه‌گذاران کشورهای خلیج فارس، عمدتا از امارات متحده عربی، می‌خرند

در سال ۲۰۲۱ دارایی خالص نجفی ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است - اقتصاد۱۰۰

جم نجفی، میلیارد آمریکایی ایرانی‌تبار در حال ارائه پیشنهاد ۳.۱ میلیارد پوندی (معادل ۳.۷۵ میلیارد دلار) برای خرید باشگاه فوتبال تاتنهام انگلستان است.

روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) در گزارشی نوشت نجفی در حال کار با گروهی از سرمایه‌گذاران است تا پیشنهاد یک خرید بزرگ ورزشی دیگر را آماده کند.

این میلیارد ۶۰ ساله آمریکایی که در ۱۲ سالگی از ایران مهاجرت، پیشتر سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در سایر رشته‌های ورزشی، از جمله بسکتبال و رقابت‌های «فرمول یک»، داشته است. او دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است و فعالیت‌های اقتصادی‌اش را بعد از پایان تحصیلات شروع کرد.

پیشنهاد خرید تاتنهام اگر نهایی شود، نجفی آخرین سرمایه‌گذار آمریکایی خواهد بود که مالکیت یکی دیگر از باشگاه‌های لیگ برتر انگلستان را در دست می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نجفی هم‌اکنون مالک شرکت سرمایه‌گذاری MSP Sports Capital است و ۳۳ درصد از سهام تیم «مک لارن مرسدس بنز» در رقابت‌های اتومبیل‌رانی «فرمول یک» را در اختیار دارد.

سال ۲۰۲۱ دارایی خالص نجفی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شد.

روزنامه فایننشال تایمز به‌نقل از منابع خود نوشت پیشنهاد خرید تاتنهام در قالب خرید سهام تنظیم شده و نجفی قرار است ۷۰ درصد سهام باشگاه فوتبال تاتنهام انگلستان را در اختیار بگیرد و ۳۰ درصد باقی مانده را هم گروهی از سرمایه‌گذاران کشورهای خلیج فارس، عمدتا از امارات متحده عربی، می‌خرند.

انتظار می‌رود انتشار این خبر با استقبال هواداران تاتنهام مواجه شود که از مالک فعلی باشگاه و نتایج به‌دست آمده به‌شدت ناراضی‌اند.

بیشتر از اقتصاد