ایلهان عمر و اتهام انتقال اطلاعات حساس به ایران

اورشلیم پست: عمر از طریق قطر اطلاعات محرمانه را به ایران رسانده است

ایلهان عمر/Alex Wroblewski / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دادگاهی در فلوریدا مدعی شده که ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا  در ازای دریافت پول، اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق قطر به ایران منتقل کرده است.

روزنامه اورشلیم پست در این زمینه می‌نویسد، هیات مالی مبارزه‌های انتخاباتی مینه‌سوتا، مدعی شده که ایلهان عمر قوانین تبلیغات انتخاباتی را با استفاده نادرست از منابع مالی نقض کرده است.

به گزارش این روزنامه اسرائیلی، این ادعا هنگامی مطرح شد که آلن بندر،‌یک تاجر کویتی-کانادایی در حال شهادت دادن در پرونده مربوط به شیخ خالد بن حمد آل ثانی، برادر امیر قطر بود. به گفته بندر، او در جریان ملاقات با برخی مقامات قطری مطلع شده بود که ایلهان عمر با حمایت مالی قطر به کنگره آمریکا راه یافته است. او مدعی شده که این مقامات از او خواسته بودند سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی را به عنوان عوامل قطر استخدام کند و به عنوان نمونه به ایلهان عمر اشاره کرده بودند که در این رابطه به او دستمزد پرداخت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بندر در بخش دیگری از شهادت خود مدعی شده که ایلهان عمر از سوی قطر برای رسیدن به یک مقام در آمریکا تربیت شده و سرمایه‌گذاری مالی روی او انجام شده بود.

اورشلیم پست در ادامه می‌نویسد که دفتر ایلهان عمر این اتهام‌ها را رد کرده است.

ایلهان عمر مواضعی ضد دولت دونالد ترامپ و اسرائیل و در حمایت از جمهوری اسلامی دارد و اخبار مربوط به او در رسانه‌های داخل ایران به طور وسیعی پوشش داده می‌شود. خبرگزاری مهر ۲۶ شهریورماه به نقل از ایلهان عمر نوشته بود که اطلاعات دولت ترامپ درمورد ایران قابل اعتماد نیست. 

مشرق نیز در هشتم آبان‌ماه نوشت که نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا از تحریم‌های این کشور علیه ایران انتقاد کرده است. تسنیم در ۲۴ مرداد با انعکاس خبر جلوگیری از سفر عمر به اسرائیل نوشت: نماینده مسلمان کنگره آمریکا ممنوعیت ورود خود و یک نماینده مسلمان دیگر کنگره به سرزمین‌های اشغالی را هتاکی آشکار خواند.