رقابت دختر شایسته دنیا در امارات برگزار خواهد شد

این مسابقه در بریتانیا آغاز شد و قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی زیبایی است

کارولینا بیلاوسکا، ملکه زیبایی لهستان، به‌عنوان دختر شایسته در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد -facebook/missworld

روز دوشنبه، ۱۳ فوریه و یک روز قبل از جشن عشاق، اعلام شد که برای نخستین بار، رقابت زیبایی دختر شایسته دنیا در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این اولین بار است که این رقابت در خاورمیانه برگزار می‌شود.

جولیا مورلی، رئیس میس ورلد لیمیتد (Miss World Limited)، این خبر را در اینستاگرام اعلام کرد و گفت که از تصمیم میزبانی هفتادویکمین مسابقه زیبایی از طرف امارات شادمان است.

او همچنین با اشاره به تاریخ و محل برگزاری مسابقه افزود که جزئیات بیشتر در ادامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین رقابت دختر شایسته دنیا در ماه مارس سال گذشته، در پورتوریکو برگزار شد، جایی که کارولینا بیلاوسکا، ملکه زیبایی لهستان، به‌عنوان دختر شایسته در ۲۰۲۲ انتخاب شد و بالاتر از سری سینی، دختر شایسته آمریکا، و اولیویا یاس از ساحل عاج قرار گرفت.

بیلاوسکا با تبدیل شدن به دومین ملکه زیبایی لهستان که موفق به کسب این عنوان شده است، تاریخ‌ساز شد.

پس از شیوع کووید-۱۹ در بین شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان، این رقابت از دسامبر ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

شرکت‌کنندگان از ۹۸ کشور در رقابت سال ۲۰۲۱ شرکت کرده بودند؛ از جمله خدیجه عمر، اولین نامزد محجبه از سومالی.

رقابت دختر شایسته دنیا را در سال ۱۹۵۱ اریک مورلی راه‌اندازی کرد. مورلی پس از تاسیس این مسابقه زیبایی مشهور، به «آقای دنیا» شهرت یافت.

این مسابقه در بریتانیا آغاز شد و قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی زیبایی است. از زمان مرگ مورلی در سال ۲۰۰۰، همسر او، جولیا، ریاست این رویداد را بر عهده داشته است. برای شرکت در این رقابت، شرکت‌کنندگان باید مجرد و بدون فرزند، بین ۱۷ تا ۲۷ سال و ساکن کشوری باشند که نمایندگی‌اش می‌کنند. البته پیش‌بینی می‌شود با تغییر قوانین در مسابقه رقیب، تغییراتی در این قوانین ایجاد شود.

مسابقه «دختر شایسته جهان» (Miss Universe) در سال ۱۹۵۲، یک سال پس از تاسیس «دختر شایسته دنیا» (Miss World) راه‌اندازی شد. تفاوت‌های اصلی بین این دو شامل مکان دفتر مرکزی و حامیان مالی آن‌ها است. بنیاد «دختر شایسته جهان» از سال ۲۰۲۳ به زنان متاهل و مادران نیز امکان حضور در این رقابت را می‌دهد.

امارات هنوز نماینده‌ای را وارد این رقابت نکرده است، اگرچه این کشور قبلا در مسابقه خانم شایسته جهان (مخصوص زنان متاهل) شرکت کرده است. دبانجالی کامسترا که اولین خانم شایسته امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ شد، در رقابت‌ خانم شایسته جهان به مقام سوم رسید.

بیشتر از مُد و زیبایی